Rozpatruję argumenty za i przeciw twierdzeniu, że Michał to Archanioł Jezus.
37 thoughts on “Czy Archanioł Michał to Jezus?”
Sorry za kiepską jakość wideo. Moje niedopatrzenie.
Witam! Szymonie przesyłam rozważania lingwistyczne w sprawie zarzutu Dn10,13
W Dn 10,13 pojawia się słowo ahad ( tłumaczone jako -jeden lub pierwszy) zamiast riszon(pierwszy), aby uniknąć niezręcznego wyrażenia riszon ha riszonim – pierwszy z pierwszych. Zasadniczo w Księdze Daniela stosowane jest słowo ahad(1,21;9,1n;11,1;6,2;7,1) niż riszon( 8,21;10,4.12) w sensie –pierwszy.
Wyrażenie pierwszy z pierwszych książąt ( nie jeden z pierwszych) jest odpowiednikiem zwrotu książę książąt Dn 8,25 i wskazuje na istotę nadzwyczajną.
Takie tłumaczenie jest poprawne.
Andwersarze podają jeszcze jeden argument, którego nie podałeś w swoich rozważaniach:
1 Tes. 4,16 Gdyż sam Pan na dany rozkaz, na głos archanioła i trąby Bożej zstąpi z nieba; wtedy najpierw powstaną ci, którzy umarli w Chrystusie
Zarzut brzmi- Pan czyli Jezus przychodzi na głos archanioła. A więc Jezus nie może być Michałem, bo przychodzi na głos kogoś.
Szymonie przesyłam ci analizę lingwistyczną tego wersetu
potwierdzającą poprawne tłumaczenie przedstawione w Biblii Gdańskiej i Brzeskiej słowa „głos”, które powinno być przetłumaczone „głosem” A więc Gdyż sam Pan na dany rozkaz z głosem archanioła. Chrystus przychodzi z głosem archanioła (czyli swoim).
Oto dowody: ἐν φωνῇ można przełożyć na: wśród głosu, z głosem, na głos, głosem to ostatnie tłumaczenie pojawia się kilka razy w księdze Objawienia Jana, np.: 5:2; 14:7.9.15; 19:17 tłumaczone w następujący sposób- głosem . Syntagma to evn fwnh/|, gdzie przyimek evn może przyjmować różne znaczenia, w zależności od formy gramatycznej słowa, z którym się łączy. W tym przypadku mamy do czynienia z połączeniem evn z dativem (celownikiem) rzeczownika fwnh, – głos. evn – w połączeniu z dat. może być tłumaczony następująco:
1. O miejscu – dosłownie; a. O miejscu, w którym się coś znajduje lub dokonuje – w, na, np.: Mt 2,1a – w Betlejem; Mt 3,1b – na pustyni; Ap 12,1 – na niebie. b. Dla oznaczenia bliskości, sąsiedztwa – przy, blisko, obok, np. Łk 13,4 – obok Siloe; J 8,20a – przy skarbcu; Ef 1,20b – po prawicy. c. W oznaczeniu źródła cytatu – w, u, np.: Łk 24,44 – w Prawie Mojżesza. 2. Dla oznaczenia osoby lub rzeczy, względem której lub w zależności od której coś się spełnia: J 3,15 – w kogoś wierzyć; Mt 21,42b – przed czyimiś oczyma. 3. Dla oznaczenia bliskości z kimś/czymś., wśród, między, np.: Mt 2,6 – wśród głównych miast; Rz 1,12a – wśród was. 4. Dla oznaczenia rzeczy, w które ktoś jest wyposażony, które ktoś z sobą niesie, z, np.: Łk 1,17a – iść z duchem i mocą; 1 Kor 4,21 – przychodzić z rózgą
Podkreślony punkt 4. jak najbardziej wspiera przekład, w którym głos archanioła, trąba Boża są własnością Pana, odnoszą się do podmiotu o` ku,rioj. Zobacz, że faktycznie wszystkie z elementów pojawiających się po o` ku,rioj dotyczą właśnie jego osoby, tj. evn keleu,smati(evn fwnh/| avrcagge,lou kai. evn sa,lpiggi qeou/.
Analiza na podstawie Grecko-Polski Nowy Testament- wydanie interlinearne
1Tes.4,16 οτι αυτος ο κυριος εν κελευσματι εν φωνη αρχαγγελου και εν σαλπιγγι θεου καταβησεται απ ουρανου και οι νεκροι εν χριστω αναστησονται πρωτον
BW Gdyż sam Pan na dany rozkaz, na głos archanioła i trąby Bożej zstąpi z nieba; wtedy najpierw powstaną ci, którzy umarli w Chrystusie,
BT Sam bowiem Pan zstąpi z nieba na hasło i na głos archanioła, i na dźwięk trąby Bożej, a zmarli w Chrystusie powstaną pierwsi.
BG Gdyż sam Pan z okrzykiem, a głosem archanielskim i z trąbą Bożą zstąpi z nieba, a pomarli w Chrystusie powstaną najpie
Ap 5,2και ειδον αγγελον ισχυρον κηρυσσοντα εν φωνη μεγαλη τις εστιν αξιος ανοιξαι το βιβλιον και λυσαι τας σφραγιδας αυτου
BW Widziałem też anioła potężnego, który wołał głosem donośnym: Któż jest godny otworzyć księgę i zerwać jej pieczęcie?
BT I ujrzałem potężnego anioła, obwieszczającego głosem donośnym: Kto godzien jest otworzyć księgę i złamać jej pieczęcie?
BG I widziałem Anioła mocnego, wołającego głosem wielkim: Kto jest godzien otworzyć te księgi i odpieczętować pieczęci ich?
Ap14,6 λεγοντα εν φωνη
BW donośnym głosem
BT głosem donośnym
BG głosem wielkim
Ap14,9 και τριτος αγγελος ηκολουθησεν αυτοις λεγων εν φωνη μεγαλη ει τις το θηριον προσκυνει και την εικονα αυτου και λαμβανει χαραγμα επι του μετωπου αυτου η επι την χειρα αυτου
BW A trzeci anioł szedł za nimi, mówiąc donośnym głosem: Jeżeli ktoś odda pokłon zwierzęciu i jego posągowi i przyjmie znamię na swoje czoło lub na swoją rękę,
BT A inny anioł, trzeci, przyszedł w ślad za nimi, mówiąc donośnym głosem: Jeśli kto wielbi Bestię, i obraz jej, i bierze sobie jej znamię na czoło lub rękę,
BG A trzeci Anioł szedł za nimi, mówiąc głosem wielkim: Jeźli się kto pokłoni bestyi i obrazowi jej, i jeźli weźmie piętno na czoło swoje albo n
Ap14,15 και αλλος αγγελος εξηλθεν εκ του ναου κραζων εν μεγαλη φωνη τω καθημενω επι της νεφελης πεμψον το δρεπανον σου και θερισον οτι ηλθεν σοι η ωρα του θερισαι οτι εξηρανθη ο θερισμος της γης
BW A inny anioł wyszedł ze świątyni, wołając donośnym głosem na tego, który siedział na obłoku: Zapuść sierp swój i żnij, gdyż nastała pora żniwa i dojrzało żniwo ziemi.
BT I wyszedł inny anioł ze świątyni, wołając głosem donośnym do Siedzącego na obłoku: Zapuść Twój sierp i żniwa dokonaj, bo przyszła już pora dokonać żniwa, bo dojrzało żniwo na ziemi!
BG A drugi Anioł wyszedł z kościoła, wołając głosem wielkim na tego, który siedział na obłoku: Zapuść sierp twój, a żnij, gdyż tobie przyszła godzina, abyś żął, ponieważ się dostało żniwo ziemi.
Ap19,17 και ειδον ενα αγγελον εστωτα εν τω ηλιω και εκραξ εν φωνη μεγαλη λεγων πασιν τοις ορνεοις τοις πετωμενοις εν μεσουρανηματι δευτε και συναγεσθε εις το δειπνον του μεγαλου θεου
BW I widziałem jednego anioła stojącego w słońcu; i zawołał głosem donośnym, mówiąc wszystkim ptakom latającym środkiem nieba: Nuże, zbierzcie się na wielką ucztę Bożą,
BT I ujrzałem innego anioła stojącego w słońcu: I zawołał głosem donośnym do wszystkich ptaków lecących środkiem nieba: Pójdźcie, zgromadźcie się na wielką ucztę Boga,
BG I widziałem jednego Anioła stojącego w słońcu i wołającego głosem wielkim, mówiąc wszystkim ptakom latającym po pośrodku nieba: Chodźcie i zgromadźcie się na wieczerzę wielkiego Boga, →W Łk 23,46; J11,43; Dz7,57; Ap 5,12; Ap 6,10; Ap7,10-słowo φωνη (N-DF-S ) czyli takie same kategorie jak w 1Tes.4,16 przetłumaczono głosem, a nie jak w 1Tes.4,16 głos → W Mt3,3; Mk1,3.11;Łk 3,4; J12,28;Dz 10,15; Hbr.12,26; Ap 1,15; Ap 10,8;Ap 16,17 – słowo φωνη (N-NF-S ) przetłumaczono jako głos, czyli tak jak w 1Tes.4,16 chociaż są inne kategorie gramatyczne. P
Rowiązanie konkursu: „Lecz książę królestwa Persów sprzeciwiał mi się przez dwadzieścia jeden dni. Wtedy przybył mi z pomocą Michał, jeden z pierwszych książąt. Pozostawiłem go tam przy królach Persów.” (Biblia Tysiąclecia, Daniela 10,13)
Czyli jednak dobrze skopiowałeś Szymon 🙂
Mam dwa pytania: czemu cykl o apokalipsie został przerwany? czy Michał będzie jeszcze z Tobą nagrywał?
@Rafał
Bardzo dziękuję za szczegółową wypowiedź i uzupełnienie moich braków. Dzięki.
@Człowiek Bat
Napisz mi na maila gdzie mam wysłać książkę:)
Wrócimy do cyklu o apokalipsie, na pewno. Może już w następnym odcinku?
Czy Michał będzie jeszcze nagrywał? Niestety nie mam zielonego pojęcia. Mam nadzieje, że tak. Spróbuj do niego napisać, może to go zmotywuje:)
Aleś ty był naładowany Szymon! Energia aż cię rozpierała 🙂
Też czekam na powrót Michała – świetnie się uzupełnialiście. Michał – wracaj!
Dobry filmik, ale mam jedno pytanie.Jak tłumaczycie 1 Tesaloniczan 4:16
Biblia Świadków Jehowy przełumaczyła go tak „.Ponieważ sam Pan zstąpi z nieba z nakazującym wołaniem, z głosem archanielskim i trąbą Bożą i ci, co umarłi w jedności z Chrystusem”
Podobnie przetłumaczyła to Biblia Gdańska (stara i nowa) Jednak Biblia Warszawska i Tysiąlatka, przetłumaczyły ten werset zgodnie z językami oryginalnymi.
Niby wszystko ok, póki nie zajrzy się do greki, gdzie werset ten powinien być przełumaczony tak
„Gdyż sam Pan na okrzyk rozkazu, na głos archanioła i trąby Bożej zstąpi z nieba; wtedy najpierw powstaną ci, którzy umarli w Chrystusie.
Przepisałem to z Biblii interlinearnej a więc prosto z języków oryginalnych.Tak więc tutaj akurat Tysiąclatka i Biblia Warszawska odwzorowały WIERNIEJ słowa greckiego oryginału
en fōnē archangelou
NA GŁOS ARCHANIOŁA (władcy zwiastunów)
Zgadzam się z WIĘKSZOŚCIĄ nauk, które głosi wasz kościół Adwentystów Dnia Siódmego.
Wartym dodania jest fakt, że adwentyści byli na samym początku semi arianami, nie uznawali trójcy.Dopiero w latach 90-tych XIX wieku ją uznali.
Znawcy adwentyzmu uważają, ze pogląd jakoby Archanioł Michał był Jezusem jest jeszcze pozostałością z tamtych czasów.
Ja mogę zrozumieć, że Jezus jest Synem Bożym, Arcykapłanem, Bogiem, Mesjaszem, Królem królów i Panem Panów i nawet byłbym w stanie przyjąć, że jest Archaniolem Michałem, ale 1 Tes 4:16 z przekładu oryginalnego …tworzy mi pewien ZGRZYT w tej teorii.
Zreknijcie tutaj, można sprawdzić wszystkie wersety.Biblia Gdańska rzeczywiście dużo lepiej tłumaczy wersety niż Tysiąclatka i Warszawska, jednak czasem trzeba pewne rzeczy prześwietlić.
@Maciej
Pamiętaj, że przekład interlinearny to cały czas przekład. Przeczytaj proszę analizę lingwistyczną tego wersetu przesłaną przez Rafała. Stwierdzenie „na głos” lub „na rozkaz” można tłumaczyć „głosem” / „rozkazem” co by się zgadzało z resztą Biblii. Przeczytaj tę analizę.
Bardzo dziekuje za wyjasnienie . Czekam na nastepne odcinki . Zycze Ci Szymonie
wiele radosci z prowadzenia tej misji.Jest nam to bardzo,bardzo potrzebne . Dziekuje
Panu Bogu za Ciebie I pragnlabym aby wiecej bylo takich mlodych osob. Chwala Panu,
ze uzywa Cie ,abysmy mogli rozumiec prawidlowo Jego Slowo.
,
Szymek,
wszystko fajnie, tylko od strony lingwistycznej czasem się trochę potykasz, ale nie przejmuj się, to drobny mankament. Z mojej strony mogę Ci tylko skorygować wymowę i formę dwóch omawianych przez Ciebie słów:
1) Słowo ἀρχή czytamy jako arché – akcent na sylabie ostatniej. To słynne pojęcie występuje w filozofii greckiej od ok 2500 lat, a oznacza 'przyczynę, praprzyczynę, zasadę, prazasadę, źródło’. Filozofowie greccy zastanawiali się, co jest ową praprzyczyną świata, pierwiastkiem, elementem, z którego świat powstał i który światem rządzi – jedni uważali, że wszystko powstało z ognia (Heraklit), inni że z wody (Tales z Miletu), z atomów (Demokryt) czy jeszcze czegoś innego (przy okazji link: http://pl.wikipedia.org/wiki/Arch%C3%A9)
2) Owszem, słowo greckie oznaczające posłańca, wysłannika to ἄγγελος, ale czytamy je jako 'angelos’, akcent na pierwszej sylabie (jeśli występują przy sobie dwa greckie γγ, to pierwsze czytamy jako 'n’).
Aha, no i jeszcze jedno, ten cytat, który podał Rafał, czyli
>>W Dn 10,13 pojawia się słowo 'ahad’ ( tłumaczone jako „jeden” lub „pierwszy”) zamiast 'riszon’ (pierwszy), aby uniknąć niezręcznego wyrażenia 'riszon ha riszonim’ – „pierwszy z pierwszych”. Zasadniczo w Księdze Daniela stosowane jest słowo 'ahad’ (1,21;9,1n;11,1;6,2;7,1) niż 'riszon’ ( 8,21;10,4.12) w sensie „pierwszy”.
Wyrażenie pierwszy z pierwszych książąt ( nie jeden z pierwszych) jest odpowiednikiem zwrotu książę książąt Dn 8,25 i wskazuje na istotę nadzwyczajną.<>Werset trzynasty odsłania więcej przy pomocy określenia „najgłówniejszy/naczelny/główny/najważniejszy/najważniejszy książę” (dosłowne tłumaczenie [oryginał podaje tu 'THE chief prince’]), a nie „jeden z pierwszych książąt”, jak przetłumaczony jest ten fragment w większości polskich przekładów. Słowo 'ahad’, zazwyczaj tłumaczone jako liczebnik główny „jeden”, oznacza także liczebnik porządkowy „pierwszy”. To drugie znaczenie lepiej pasuje do tego wyrażenia i do całej Księgi Daniela”.<<
Poza tym dobra robota! 🙂
Bardzo Ci dziękuję za te cenne uwagi:)
Myśle że sie mylisz że archanią michał jest jezusem bo to jezus właśnie stworzył pierwszego michała i lucyfera to były pierwsze istoty stworzone dlatego michał jest tym ktury był jak bóg był w ziemskim byciu jezusa to anią ktury go chronił był michał.
zastawić się – to w języku staropolskim „stanąć w obronie”; nie ma żadnych konotacji z zastawem (w lombardzie np.), czyli Biblia Gdańska ten werset oddaje tak samo jak BT czy BW.
inna myśl – z kim Daniel rozmawia w 10 rozdziale swojej księgi?
Jest to błędna nauka którą Pan głosi.Jezus Chrystus (JHWH jest zbawieniem ) Jest Bogiem, a nie michałem archaniołem i to prawda niezaprzeczalna.W liście do Hebrajczyków czytamy : „Do którego bowiem z aniołów powiedział kiedykolwiek:Ty jesteś moim Synem, Jam Cię dziś zrodził? I znowu: Ja będę Mu Ojcem a On będzie Mi Synem. Skoro zaś znowu wprowadzi Pierworodnego na świat, powie: Niech Mu oddają pokłon wszyscy aniołowie Boży! Do aniołów zaś powie: Aniołów swych czyni wichrami, sługi swe płomieniami ognia. Do Syna zaś: Tron Twój, Boże na wieki wieków, berło sprawiedliwości berłem królestwa Twego. Umiłowałeś sprawiedliwość, a znienawidziłeś nieprawość, dlatego namaścił Cię, Boże, Bóg Twój olejkiem radości bardziej niż Twych towarzyszy.(Hbr 1:5,9).Jezus Bóg-człowiek (J 20:28, 1Tm 2:5) jest różną osobą od Michała archanioła. Michał to tylko „jeden z pierwszych książąt” anielskich (Dn 10:13), a Jezus to „Pan panów i Król królów” (Ap 17:14), który, jak Ojciec jest „Księciem Książąt” (Dn 8:25) (BT ma „Najwyższy Książę”). Michał jako „jeden z pierwszych książąt” (Dn 10:13), jest jak Gabriel (Dn 9:21) i Rafał „jednym z siedmiu aniołów, którzy stoją w pogotowiu i wchodzą przed majestat Pański” (Tb 12:15) i jednym z „siedmiu aniołów, którzy stoją przed Bogiem, a dano im siedem trąb” (Ap 8:2) por. „Ja jestem Gabriel, który stoję przed Bogiem” Łk 1:19. Michał jest „siódmym aniołem trąbiącym” z Ap 11:15 i 1Tes 4:16. W ST nie występuje słowo „archanioł”, stąd Michał może być zaliczany do aniołów. Jezus zaś jest w ST nazwany „Bogiem Mocnym” i „Odwiecznym Ojcem” (Iz 9:5).Nikt na pytania Chrystusa: „Za kogo ludzie uważają Syna Człowieczego?” i „A za kogo wy Mnie uważacie” (Mt 16:13, 16) nie odpowiada, że za Michała.Biblia odróżnia Pana od wszelkich aniołów. (1Tm 5:21) „Zaklinam cię wobec Boga i Chrystusa Jezusa i wybranych aniołów” por. (Dn 10:13.)”Nie aniołom bowiem poddał przyszły świat”, lecz „Chrystusowi” (Hbr 2:5, 8.)Jud 4 „Wkradli się bowiem pomiędzy was jacyś ludzie (…), a nawet wypierają się jedynego Władcy i Pana naszego Jezusa Chrystusa”, Jud 9 „Gdy zaś archanioł Michał tocząc sprawę z diabłem o ciało Mojżesza”. Archanioł Michał wg Jud 9 nie mógł samodzielnie rzucić wyroku potępiającego na szatana, a mógł to zrobić Jezus (Mt 4:10, 25:41, Dz 10:38, Hbr 2:14, 1J 3:8).W Ap 12:7, 10, gdzie obie osoby są odróżnione. Nawet Biblia ŚJ jakby odróżnia Jezusa „Potężnego Boga” (Iz 9:6) od „potężnych aniołów” (2Tes 1:7).Nigdy Żydzi nie uczyli, że Michał archanioł będzie Mesjaszem. Wyparli się później Jezusa, a nie Michała. Nawracający się Paweł pytając wziętego do nieba Pana o Jego imię otrzymuje odpowiedź, że Jezus (Dz 9:5), a nie Michał.Nigdy żaden z uczniów nie zwracał się do Jezusa „Michale” lub „aniele”, lecz „Pan mój i Bóg mój” (J 20:28).Imię Jezusa pozostaje niezmienne, „Posadził po swojej prawicy na wyżynach niebieskich (…), i ponad wszelkim innym imieniem, wzywanym nie tylko w tym wieku, ale i w przyszłym” (Ef 1:20.), „Jezus Chrystus wczoraj i dziś ten sam także na wieki” (Hbr 13:8). Kol 2:18 przestrzega nas przed przesadną czcią dla aniołów (por. Hbr 1:4-7). Chrystus zaś, domaga się czci takiej jak Ojciec: „aby wszyscy oddawali cześć Synowi, tak jak oddają cześć Ojcu. Kto nie oddaje czci Synowi, nie oddaje czci Ojcu, który Go posłał” J 5:23. Ponieważ św.Paweł nie mógł przeczyć nauce Chrystusa, widać, że Jezus a jakikolwiek anioł , to różne osoby.Poza tym określenie „archanioł” występuje w Biblii dwa razy i tylko w NT. „Gdy zaś archanioł Michał tocząc rozprawę z diabłem spierał się o ciało Mojżesza” Jud 9.”Sam bowiem Pan zstąpi z nieba na hasło i na głos archanioła, i na dźwięk trąby Bożej” (1Tes 4:16). Z tekstu tego widać, że archanioł jest osobą różną od Pana, a potwierdza to (2Tes 1:7): „gdy z nieba objawi się Pan Jezus z aniołami swej potęgi”. Nie jest też prawdą to, że słowo „archanioł” oznacza pierwszego anioła, bo (Dn 10:13) podaje, że określa ono „jednego z pierwszych” posłańców Bożych. Michał z Dn 12:1 („opiekun dzieci twojego narodu”) to anioł z Wj 23:20-23, którego Bóg przydzielił Izraelitom. Jezus zaś nie jest aniołem (Hbr 1:5, 7n., 2:5). Jezus nie jest aniołem ponieważ :”w nim bowiem mieszka cała Pełnia: Bóstwo na sposób ciała” (Kol 2:9),Ap 14:10 odróżnia aniołów od Jezusa – „wobec świętych aniołów i wobec Baranka”, Chrystus przyjdzie sądzić świat nie jako anioł, lecz jako Bóg-człowiek, „dlatego, że wyznaczył dzień, w którym sprawiedliwie będzie sądzić świat przez Człowieka” Dz 17:31 por. 7:56, 1Tm 2:5.Wskrzeszać będzie nas Chrystus-człowiek, a nie archanioł – „przez człowieka dokona się zmartwychwstanie. (…) w Chrystusie wszyscy ożywieni będą” 1Kor 15:22.Mówi Pan że jest napisane „w owych czasach wystąpi Michał, wielki książe, który jest opiekunem dzieci twojego narodu” (Dn 12:1). Mówi Pan także , że Michał, to Jezus. Michał wystąpi w czasach ostatnich (1Tes 4:16), ale nic nie upoważnia do utożsamiania go z Jezusem. Michał w Dn 12:1 nazywany jest opiekunem dzieci Bożego narodu, a Jezus jak Ojciec jest właścicielem tego narodu, „On bowiem zbawił swój lud od jego grzechów” Mt 1:21 por. J 17:10. Aniołowie wg Ap 22:8n. nie chcą odbierać pokłonów, mówiąc że należą się one tylko Bogu. Jezus przyjmuje je (Mt 9:18, 28:9, 17, Mk 5:6), nawet od wszystkich aniołów (Hbr 1:6). 1Tm 2:5 mówiąc o pośredniku między Bogiem a ludźmi, wskazuje na „człowieka Chrystusa Jezusa”, a nie anioła.Powiedział Pan też że aniołowie byli posłańcami i że Jezus też nim jest , pragnę zauważyć jak dobitnie odpowiada nam na tą nieprawdę Ks.Iz.63:9,10 w której Prorok Izajasz pisze jasno :”Nie posłaniec i nie anioł, lecz Jego oblicze wybawiło ich; On sam ich odkupił w swojej miłości i w swoim miłosierdziu, podźwignął ich i nosił ich, przez wszystkie dni prawieków. Lecz oni byli przekorni i zasmucili Ducha jego Świętego;” (Ks.Iz.63:9-10) Jak widać osobą która zbawiła ludzi nie był jakiś posłaniec , lub anioł jak Pan twierdzi lecz sam Bóg -Jezus Chrystus.Najważniejszy powód, dla którego Jezus musi być Bogiem , a nie michałem archaniołem to fakt, że gdyby Nim nie był, Jego śmierć nie wystarczyłaby, by zapłacić karę za grzechy całego świata (1 List św. Jana 2:2). Tylko Bóg mógł spłacić tak nieskończony dług. Jedynie Bóg mógł wziąć na siebie grzechy całego świata (2 List św. Pawła do Koryntian 5:21), umrzeć i zmartwychwstać, co dowodzi, że Jezus zwyciężył nad grzechem
Odpowiedziałem już na youtube ale tutaj też krótko napiszę.
Wydaje mi się, że nie obejrzałeś tego odcinka z uwagą. Ja wierzę w to, że Jezus jest Bogiem. Zobacz moje odcinki „Czy Jezus jest Bogiem” część 1 i część 2. W tym odcinku również to podkreśliłem. Słowo Archanioł może być tłumaczone jako ten, który dał początek aniołom. Któż inny mógł dać początek aniołom jak nie Bóg Stworzyciel? Jedynie Jezus będąc Bogiem może być zatem Archaniołem Michałem. Michał to jedynie jedno z imion Jezusa.
Dziękuję za odpowiedzenie na komentarz. Rozumiem że wyznaje Pan że Jezus Chrystus jest Bogiem i słusznie bo to prawda 🙂 ale Jezus nie może być jednocześnie Bogiem-człowiekiem i zarazem aniołem. Nie zgadzam się z tym twierdzeniem że Jezus to archanioł Michał lub że to jedno z jego imion ponieważ jak wykazałem Jezus aniołem nie może być co mówi wyraznie list do Hebrajczyków 1:5,9 oraz tak jak napisałem powyżej stwierdzenie Boga Ojca :”Niech Mu oddają pokłon wszyscy aniołowie Boży ” musi obejmować także Michała przywódcę aniołów, stąd Michał nie jest Synem Bożym czyli Jezusem Chrystusem.Następnie jak mówi również list do Hebrajczyków że :”Nie aniołom bowiem poddał przyszły świat”, lecz Chrystusowi (Hbr 2:5, 8) skoro nie poddał świata aniołom to Jezus aniołem być nie może musi być kimś więcej , rzecz biorąc Jezus nie może mieć w sobie trzech natur Boga -człowieka i anioła , może mieć tylko dwie.Co pisze wyraznie w liście do Hebrajczyków 2:16-18 :” Bo zaiste nie przyjął natury aniołów, ale potomstwa Abrahama. Dlatego musiał we wszystkim upodobnić się do braci, aby stał się miłosiernym i wiernym najwyższym kapłanem wobec Boga dla przebłagania za grzechy ludu. A że sam cierpiał, będąc kuszony, może dopomóc tym, którzy są w pokusach” Skoro Jezus nie przyjął natury aniołów to jak mógł być aniołem ? Jezus-Bóg przyjął ludzką naturę czyli „potomstwa Abrahama” W Liście do Hebrajczyków 1:5-9 Bóg Ojciec wyraznie odróżnia Jednorodzonego Syna od aniołów które są służebnymi duchami jak mówi nam o tym (Hbr 1:14). W języku hebrajskim aniołów określa się słowem mal’akim, a w greckim aggelos, i w obydwu językach oznacza to posłańca. Skoro Jezus miał by być tym posłańcem czyli aniołem zgodnie z Izajasza 63:9 nie mógł by odkupić ludzi co jasno ten cytat stwierdza :”Nie posłaniec i nie anioł, lecz Jego oblicze wybawiło ich; On sam ich odkupił w swojej miłości i w swoim miłosierdziu, podźwignął ich i nosił ich, przez wszystkie dni prawieków.” Skoro ludzi nie odkupił posłaniec (mal’akim lub też aggelos) to Jezus nim być nie mógł.Zauważmy że w Izajasza 63:9 pisze :”ON SAM ich odkupił w swojej miłości i w swoim miłosierdziu” Skoro sam Bóg odkupił ludzi nie mógł być to Jego posłaniec lub anioł.Bóg jasno stwierdza że poza Nim nie ma zbawiciela :”Bo Ja, Pan, jestem twoim Bogiem od wyjścia z ziemi egipskiej, a Boga oprócz mnie nie powinieneś znać i poza mną nie ma zbawiciela”(Oz 13:4) Napisałem również komentarz na yt ponieważ nie wiem gdzie Pan odczyta.Pozdrawiam
Nigdy nie twierdziłem, że Jezus przyjął naturę aniołów. Natomiast Jezus mówił niejednokrotnie o tym, że jest posłany. Przykładowo tutaj: „Rzekł im Jezus: Gdyby Bóg był waszym Ojcem, miłowalibyście mnie, Ja bowiem wyszedłem od Boga i oto jestem. Albowiem nie sam od siebie przyszedłem, lecz On mnie posłał.” (Jan 8:42).
Jezus nie jest aniołem (w naturze) jest natomiast Archaniołem a to duża różnica. W odcinku mówię trochę o przedrostku „arche”. To Jezus będąc tym, który jest jak Bóg (znaczenie imienia Michał) oraz będąc tym, który dał początek aniołom (archanioł) dokonał odkupienia.
Proszę nie wchodźmy w kwestię zagadnienia natury Boga i trójcy bo to jest ślepa uliczka. Nasz umysł nie jest w stanie tego ogarnąć. Biblia jednak wyraźnie uczy, że Jezus został posłany ale też, że (tak jak wkleiłeś), że nikt go nie posłał. Bóg Ojciec to Bóg Ojciec a Bóg Syn to Bóg Syn, Duch Święty to Duch Święty. Oni trzej są jednością ale czy są jedną istotą?
Jezus odgrywa inną rolę w Bóstwie niż Ojciec czy Duch. Jezus nie potępił szatana przy sporze o ciało Mojżesza. Nie potępił też wielu osób będąc tu na Ziemi co w ogóle nie umniejsza Jego roli jako Boga.
Jezus nie jest aniołem tylko początkiem aniołów (Archaniołem). Nikt inny prócz Jezusa nie może być Archaniołem dlatego Michał musi być Jezusem. Nie ma w Biblii innego Archanioła. Tylko do Michała jest dany taki przydomek. Dodatkowo Biblia nie przedstawia nigdy Michała jako Anioła a zawsze jako Archanioła (chociaż myślę, że Biblia nazywa Jezus aniołem przymierza ale to nie w temacie teraz – musiałbym trochę tego poszukać).
Michał to „ten który jest jak Bóg jest” – tylko Jezus „jest” tak jak wielki „Ja Jestem” jest.
Ciekawe co Pan mówi z tym że nie ma w Biblii innego archanioła więc Jezus musi być michałem to jest błąd logiczny.Mówi Pan że jeśli jakiś wyraz występuje w Biblii tylko w liczbie pojedynczej, to możemy powiedzieć iż istnieje tylko jedna rzecz którą ten wyraz oznacza.Jeśli tak rzeczywiście jest to zobaczmy na inne wersety :”Aleksander, KOTLARZ (chalkeous), wyrządził mi wiele złego, odda mu Pan według uczynków jego” (2 Tm 4:14) „Poślij więc do Jafy i wezwij Szymona, zwanego Piotrem. Jest on gościem w domu Szymona GRABARZA (byrseus), nad morzem” (Dz 10,32) Te przykładowe wyrazy których jest o wiele więcej pojawiają się w Biblii tylko w liczbie pojedynczej. Czy to oznacza, że na świecie był tylko jeden kotlarz jeden garbarz? oczywiście że nie ! Błędem logicznym jest także to, że skoro w Biblii nic nie ma o innych archaniołach to znaczy, że oni nie istnieją ponieważ Biblii dla przykładu nie znajdujemy ani jednego słowa „esseńczyk” czyli przedstawiciel jednej z najważniejszych sekt żydowskich obok faryzeuszów i saduceuszów co wcale nie znaczy że ich nie było.Nigdzie w Starym Testamencie nie występuje słowo „archanioł”co nie przeszkadzało apostołom wierzyć, że archaniołowie istnieli. Wiara ta wywodziła się z tradycji judaistycznej i stąd czerpali oni tę wiedzę.Pisze Pan także że nie ma w Biblii innego archanioła oraz że ten tytuł przysługuję tylko Michałowi jest to także błędne twierdzenie w stosunku do gramatyki greckiej każdy rzeczownik, który występuje w Piśmie Świętym kilka razy, występuje ze swoim rodzajnikiem, np:”człowiek”(Mt 4,4) „brat” (Mt 5,23) „uczeń” (J 18,16) „mężczyzna” (Łk 8,38) „kobieta” (Mt 9,22) „anioł” (Mt 1,24) „grzech” (J 9,41) „prorok” (Dz 7,48) „sługa”(Mt 10:25) i wiele innych.Czy to oznacza, że istnieje tylko jeden człowiek, jeden anioł uczeń prorok itp.? Nawet jeśli weźmiemy pod uwagę że w Biblii jakieś słowo występuje tylko raz tylko w liczbie pojedynczej i jest dodatkowo w obecności rodzajnika to niczego jeszcze nie zmienia, ponieważ powyższy fragment (2 Tm 4:14) ukazuje nam przykład gdzie słowo „kotlarz” występuje tylko w liczbie pojedynczej właśnie z takim samym greckim rodzajnikiem ho i w takiej samej konstrukcji gramatycznej jak to mamy w Jud 9 a przecież było więcej przedstawicieli tego zawodu niż jeden. Takich przykładów można by podać o wiele więcej.Przedrostek „arche” nie oznacza że istnieje tylko jeden archanioł.Słowo archangelos składa się z dwóch członów arche i angelos ten pierwszy oznacza „nadrzędny” „główny”a ten drugi oznacza „anioł” Ale niech Pan zwróci uwagę że uwagę na inny wyraz który jest jednym z najczęściej używanych wyrazów w Biblii to „arcykapłan” archiereus od arche i hiereus mają ten sam przedrostek arche który występuje w dokładnie takim samym znaczeniu w samym Nowym Testamencie jest ponad 60 wersetów w których jest mowa o arcykapłanach w liczbie mnogiej np w np. Mt 2:4 16:21 20:18 co oznacza że było ich wielu.
Skoro przedrostek arche w wyrazie „arcykapłan” nie oznacza że był tylko jeden arcykapłan, do dlaczego ten przedrostek w wyrazie „archanioł” miałby wskazywać, że był on tylko jeden?
Dlaczego Adwentyści twierdzą że nie może być wielu archaniołów ?
Imię Michał nie oznacza przecież :” ten, który jest jak Bóg” ale imię Michała jest zawołaniem „Któż jak Bóg!” co robi dużą różnicę.Imię Mi-cha-el tradycyjnie tłumaczy się jako Któż jak Bóg! ponieważ mi to partykuła pytajna „kto”, cha to partykuła porównawcza „jak”, a el jest ogólnosemickim określeniem Boga.Według przyjętej tradycji okrzyk Któż jak Bóg! wzniósł archanioł Michał po słowach buntu Lucyfera Nie będę służył!, by potwierdzić swą wierność Bogu.Imię Michael można także przetłumaczyć i zrozumieć inaczej. Bardziej bliższe wydaje się tłumaczenie Kto to jest Bóg? czyli w sensie Jaki jest Bóg? jako rodzaj zaintrygowania tożsamością Boga jego nieprzystawalnością i niepodobieństwem do czegokolwiek innego. Wydaje mi się że michał chce zainspirować ludzi do szukania tożsamości Boga np na wzór zawołań: „Któż jest pośród bogów równy Tobie, Panie, w blasku świętości, któż Ci jest podobny, straszliwy w czynach, cuda działający! (Wj 15,11)Któż, o Panie, podobny do Ciebie, który wyrywasz biedaka z mocy silniejszego, nędzarza z mocy grabieżcy (Ps 35:10)
Nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi. Nie znajdziesz w mojej wypowiedzi logicznego zdania, które by sugerowało, że wnioskuje, że skoro nikt inny nie jest nazwany w Biblii Archaniołem to Jezus musi nim być. Nigdy czegoś takiego nie napisałem a ty straciłeś wiele czasu (mojego i swojego) na obalenie teorii, której nigdy nie powiedziałem. Przeczytaj uważnie to co napisałem. Ujmę to dla Ciebie jeszcze raz, może zrozumiesz: Tylko Jezus może być Archaniołem bo tylko On jest początkiem Aniołów. Dodatkowo, jedynie Jezus jest „Orędownikiem” (Dan 12:1). Mam nadzieje, że nie wierzysz w innego orędownika Szymonie.
Imię „Kto to jest Bóg” wybacz ale nie ma większego sensu. Dużo więcej sensu i logiki ma takie tłumaczenie: „Kto jest jak Bóg”. Dodatkowo ta wersja pasuje do innych cech Michała przedstawionych w Biblii.
Możliwe że zle Pana zrozumiałem ale Pan także wydaje mi się że troszeczkę nie zrozumiał mojej 🙂 Napisał Pan :”Nikt inny prócz Jezusa nie może być Archaniołem dlatego Michał musi być Jezusem” dlaczego nie nikt nikt inny nie może być archaniołem? argument że nikt oprócz Jezusa nie może być archaniołem dlatego michał jest Jezusem to nie argument. Dlatego wyciągnąłem z tego wniosek i na to Panu odpisałem 🙂 Hymm skoro Pan twierdzi że „Tylko Jezus może być Archaniołem bo tylko On jest początkiem Aniołów.” To dlaczego nie przyjąć idąc z tym tokiem myślenia że Jezus jest każdym innym stworzeniem bo przecież On dał także początek wszelkiemu stworzeniu w tym aniołom jak Pan napisał.I jest początkiem wszelkiego istnienia.Jezus jest jedynym orędownikiem przed Bogiem ze względu na swoją naturę Boga-człowieka:”Przeto i zbawiać na wieki może całkowicie tych, którzy przez Niego zbliżają się do Boga, bo zawsze żyje, aby się wstawiać za nimi.”(Hbr 7:25) przez Michała nikt do Boga nie przystępuje ponieważ jest tylko stworzeniem i ma TYLKO naturę anielską.Michał w Dn 12:1 nazywany jest opiekunem dzieci Bożego narodu, a Jezus jak Ojciec jest właścicielem tego narodu, „On bowiem zbawił swój lud od jego grzechów” (Mt 1:21) proszę porównać z J 17:10. oraz z tym:” Przyszło do swojej własności, a swoi Go nie przyjęli.”(Jana 1:11) Można dokonać porównania między Jezusem a michałem:Jezus jawi się jako „jedyny Władca i Pan” w (Jud 4) natomiast michał to „jeden z pierwszych książąt” (Dn 10:13) Jezus nazwany jest jako „Król królów i Pan panów”( Ap 19:16) a michał „wielki książę”( Dn 12:1) dalej Jezus jako Bóg przyjmuje hołd od ludzi (Łk 24:52, J 5:23) i „wszystkich aniołów”( Hbr 1:6) natomiast jako jakikolwiek anioł nie może przyjmować hołdu (. Ap 19:10, 22:8,9) Bóg „wszystko poddał pod jego stopy. Ponieważ zaś poddał Mu wszystko, nic nie zostawił nie poddanego Jemu”( Hbr 2:8.) Bóg „nie aniołom bowiem poddał przyszły świat” (Hbr 2:5)Michał jest „siódmym aniołem trąbiącym” z Ap 11:15 i 1Tes 4:16. W ST nie występuje słowo „archanioł”, stąd Michał może być zaliczany do aniołów. Jezus zaś jest w ST nazwany „Bogiem Mocnym” i „Odwiecznym Ojcem’ (Iz 9:5).Po za tym pomyślmy według Pana Jezus to Archanioł Michał jak więc Jezus może zstępować z Nieba na głos archanioła i trąby Bożej w 1Tes 4:16 skoro jest według Pana michałem jest to nie możliwe.W 1Tes 4:16 jest wyraznie rozróżnienie Jezusa czyli Pana od archanioła czyli michała.Pozdrawiam i proszę od odpowiedz w tym temacie
Dan 12:1 różnie jest tłumaczone:
Biblia Warszawska: Orędownik
Biblia Tysiąclecia: Opiekun
Biblia Gdańska: książę wielki, który się zastawia za synami ludu twego
Dlatego myślę, że Michał to ktoś więcej niż opiekun. Michał w Dan 12:1 wstawia się za ludem, oręduje i opiekuje się nim. Dla mnie to jest dokładny opis misji Jezusa.
Komentarz jest obszerny ale z tym że tekst powinien brzmieć tak jak autor i świadkowe proponują to się nie zgodzę.Bardziej poprawnym tłumaczeniem jest takie jak zostało przyjęte i jak tłumaczy większość Biblii oprócz sfałszowanej „Biblii” świadków czyli :”Sam bowiem Pan zstąpi z nieba na hasło i na głos archanioła, i na dźwięk trąby Bożej, a zmarli w Chrystusie powstaną pierwsi” potwierdza to 2 Tes 1,7 „gdy z nieba objawi się Pan Jezus z aniołami swej potęgi”. Podam tekst 1 Tes 4,16 w tłumaczeniach różnych Biblii :Biblia Gdańska:””Gdyż sam Pan z okrzykiem, z głosem ARCHANIELSKIM i z trąbą Bożą zstąpi z nieba, a pomarli w Chrystusie powstaną najpierwej” 1Tes 4:16, następnie przekład Nowego Świata :”ponieważ sam Pan zstąpi z nieba z nakazującym wołaniem, z głosem ARCHANIELSKIM oraz z trąbą Bożą i ci, co umarli w jedności z Chrystusem, powstaną pierwsi” 1Tes 4:16. dalej Nowy Testement Grecko-Polski. Wydanie interlinearne z kodami gramatycznymi:”że sam Pan na wezwanie, na GŁOS ARCHANIOŁA i na trąbę Boga zejdzie z nieba, i martwi w Pomazańcu wstaną najpierw” 1Tes 4:16. oraz Biblia Tysiąclecia:”Sam bowiem Pan zstąpi z nieba na hasło i na GŁOS ARCHANIOŁA, i na dźwięk trąby Bożej, a zmarli w Chrystusie powstaną pierwsi” 1Tes 4:16.Jak widać powyższe przekłady różnią się oddaniem słowa związanego z archaniołem.Wydaje się że sugerowanie że fraza „z głosem archanielskim” musi oznaczać że to Jezus jest tym archaniołem jest pewnym nadużyciem szczególnie kiedy chodzi o Biblię Gdańską.Te słowa mogą mówić nam o tym że Pan przy obecnym okrzyku archanielskim się objawi. Na to też wskazują odsyłacze z Biblii Gdańskiej zamieszczone przy słowach 1Tes 4:16. Jest tam podany werset z Mt 24:31 „Pośle On swoich aniołów z trąbą o głosie potężnym” i 1Kor 15:52 „na dźwięk ostatniej trąby zabrzmi bowiem trąba umarli postaną” Tłumacz Biblii Gdańskiej jako że był Protestantem nie wyrażał poglądu że Jezus jest michałem czy archaniołem więc trudno przypuszczać żeby tak właśnie rozumiał swój własny tekst.Jak dzisiaj próbujecie to odczytać podobnie robią też Świadkowie Jehowy.Co ciekawe uwspółcześniony w 1881 r. Nowy Testament z Biblii Gdańskiej żeby nie było już żadnych wątpliwości, oddał tekst 1Tes 4:16 następująco:””Gdyż sam Pan przy okrzyku, przy głosie Archanioła i przy trąbie Bożej zstąpi z nieba, a umarli w Chrystusie powstaną pierwej” („Nowy Testament Pana naszego Jezusa Chrystusa” wyd. Trinitarian Bible Society, London).Widać więc że ten fragment oddano tak że można go odczytać i zrozumieć dosłownie tak jak sugerowałem powyżej. Zestawię jeszcze dwa teksty które omawiają to samo wydarzenie:”Sam bowiem Pan zstąpi z nieba na hasło i na głos archanioła, i na dźwięk trąby Bożej” 1Tes 4:16 „gdy z nieba objawi się Pan Jezus z aniołami swej potęgi” 2Tes 1:7. oraz „Pośle On swoich aniołów z trąbą o głosie potężnym, i zgromadzą Jego wybranych z czterech stron świata, od jednego krańca nieba aż do drugiego”.(Mat 24:3
Porównując te teksty widzimy że aniołowie mają towarzyszyć Panu Jezusowi a nie że On ma być jednym z nich.
Po za tym powtórzę się tak jak kiedyś pisałem.Pogląd że Mesjasz będzie Michałem archaniołem jest całkowicie obcy tradycji żydowskiej.Żydzi nigdy tak nie uważali. Żydzi wyparli się później Jezusa, a nie Michała. Nikt na pytania Chrystusa: „Za kogo ludzie uważają Syna Człowieczego?” i „A za kogo wy Mnie uważacie” (Mt 16:13, 16) nie odpowiada, że za Michała, co jest ciekawe. Nigdy żaden z uczniów Jezusa i Jego słuchaczy nie zwracał się do Jezusa „Michale” lub „archaniele”ale „Synu Dawida”, „Jezusie, Synu Dawida”, „Panie, Synu Dawida”, „Jezusie, Synu Boga Najwyższego”, „Jezusie, Mistrzu”, „Mistrzu”, „Panie” itd. „Mesjasz, Syn Boga żywego”, „Pan mój i Bóg mój” J 20:28. Tutaj należy się też wyjaśnienie, czemu Mesjasz w Ml 3:1 nazwany jest „Aniołem Przymierza” jak to Pan kiedyś mówił. w Biblii słowo „anioł” (angelos) jest wieloznaczne i nie musi określać niebiańskiego zwiastuna. W Ml 3:1 „aniołem” zapowiedziany jest Jan Chrzciciel, który był jednak człowiekiem (Mt 11:10, Mk 1:2, Łk 7:27).Hebrajskie i greckie terminy określające „anioła” występują też w kilku innych miejscach Pisma Świętego i nie oznaczają anioła w pełnym tego słowa znaczeniu.Np :kapłan (Ml 2:7, Koh 5:5) prorok (Ag 1:13) lud izraelski (Iz 42:19) posłowie (1Sm 11:3,4, 16:19) wywiadowcy (Jk 2:25) wysłannicy (Łk 7:24) posłańcy (Łk 9:52) Jezus jest w Ml 3:1 „aniołem” to znaczy . „Wysłannikiem Przymierza”. On jest „posłanym” jak zresztą bardzo często mówi o Nim Nowy Testament (np. J 3:17) Nauka że Jezus Chrystus -wcielony Bóg (Logos) jest archaniołem była obca wczesnemu Kościołowi i jest inną Ewangelia której Apostołowie nie nauczali.Gdy Tomasz powiedział do Jezusa „Pan mój i Bóg mój) Jezus temu nie zaprzeczył , jeśli byłby archaniołem michałem to by to powiedział.
W tym momencie zaczęła się walka o spójnik. Czy greckie „en” w tym wersecie oznacza „na” czy oznacza „z”. Ehhh, nie lubię tego typu dyskusji.
Mnie bardziej przekonuje przekład Biblii Gdańskiej. Dodatkowo wydaje mi, że jak to przetłumaczymy jako „na” to nie zaprzeczy to stwierdzenia, że to Pan ten głos trąby będzie wydawał. Mam wiele do zarzucenie Biblii Nowego Świata jednak muszę przyznać, że niekiedy jest dokładniejszym tłumaczeniem. Z tego co napisał Rafał w drugim komentarzu pod odcinkiem wynika, że ten werset rzeczywiście bardzo możliwe, że właśnie powinien być tak tłumaczony jak to ma miejsce w Biblii Noweg Świata.
Oczywiście, że Pan przyjdzie wraz z Aniołami. Proszę Cię nie insynuuj znowu, że uważam, że Jezus jest aniołem. Już myślę, że wiele razy napisałem o tym, że Jezus jest Stworzycielem a nie stworzeniem. Nagrałem 2 odcinki mówiące tylko o tym.
Świadkowie Jehowy zupełnie inaczej patrzą na kwestie Archanioła Michała: oni po prostu uważają, że Jezus jest stworzony. JA TAK NIE UWAŻAM.
Mój pogląd jest zupełnie inny. Ja uważam, że Jezus jest Stwórcą. A Michał to jedno z jego imion. Dodatkowo uważam, że słowo Archanioł nie odnosi się do żadnego anioła a do Jezusa – tego, który dał początek aniołom.
Raz jeszcze to napiszę: Jezus nie jest aniołem – z tym się zgadzamy.
Dyskusja niech się toczy wokół tego czy Michał jest Bogiem? Czy Michał to jedno z jego imion? Teorię świadków Jehowy oboje zgodnie odrzucamy.
Da radę żebyś nie zwracał się do mnie „pan”? Jakoś nie lubię tego określenia;/
Rozumiem Cię Szymon , jeśli tak uważasz i nie zamierzam Ci narzucać swojego sposobu myślenia.Ale po prostu jako Chrześcijanin nie mogę znieść gdy ktoś np.świadkowie wygadują takie bzdury o moim Zbawicielu , jest to nauka której nie głosili ani apostołowie ani nikt inny do czasu…Co do odcinków „Czy Jezus jest Bogiem ” oglądałem i są naprawdę świetne, i rozumiem też że uważasz że Jezus jest Stwórcą a nie stworzeniem i tu się zgadzamy. Wyjaśniłeś mi w co wierzysz więc do tego już się odnosił nie będę:)hah tak mogę nie zwracać się do Ciebie „pan” choć przeważnie tak pisze z grzeczności do drugiej osoby , ale rozumiem że możesz tego nie lubić , sam zresztą tez nie lubię jak ktoś tak do mnie mówi.Więc dobrze, napisałeś że Jezus jest Stwórcą a Michał to jedno z Jego imion.Co ciekawe Jezus nigdzie nie nazywał Siebie, ani nie utożsamiał z postacią Michała ani nie kazał się tak nazywać , nigdzie też nie mamy wzmianki że Jezus będzie nosił imię Michał wręcz przeciwnie imię Jezus to Jego jedyne imię.Posiada bardzo wiele tytułów bo ponad 200 ale żadne to nie Michał , czyżby Bóg zapomniał o tym ? To Jezus posiada Boskie tytuły i posiada Boskie przymioty, ale nigdzie nie są one przypisane Michałowi.Wrócę jeszcze co do tego tekstu o „głosie archanielskim” według mnie warto też zwrócić uwagę na słowa św. Pawła: „Choćbym mówił językami ludzi i aniołów, a miłości bym nie miał …” (1 Kor 13:1) czy mówiący językami ludzkimi i anielskimi byłby zarówno człowiekiem, jak i aniołem? nie oczywiście że nie , chodzi o to że jeśli cała siła dowodowa spoczywa na tym wersecie to dla mnie nie jest to przekonujące, delikatnie mówiąc. Przypomnę że archanioł Michał absolutnie nigdzie ani pośrednio ani bezpośrednio nie jest nazywany Panem i Bogiem, ani nie posiada przymiotów prawdziwego Boga, a Jezus to wszystko posiada, i nie jest to jakichś jeden wątpliwy werset, ale liczne wersety, zresztą sam wiesz Szymonie bo przedstawiałeś to w odcinkach „czy Jezus jest Bogiem” Co też ciekawe Jezus po wstąpieniu do nieba sam przedstawia się Pawłowi jako Jezus, a nie Michał:”JA JESTEM JEZUS, którego ty prześladujesz”(Dz 9:5)Pozdrawiam 🙂
Zgadza się, ta sprawa nie jest jasno wyłożona w Biblii. Ja po prostu po przeanalizowaniu wersetów odnoszących się do Michała doszedłem do wniosku, że jego cechy pasują jedynie do Jezusa. Któż inny jak nie Jezus mógł spierać się z szatanem o ciało Mojżesza? (Judy 9). Kto przewodził walce w niebie ze smokiem? Jakieś stworzenie czy sam Bóg, Jezus Chrystus? (Obj 12:7). Żadne stworzenie nie może orędować za nami, Jezus jest jedynym pośrednikiem. (Dan 12:1, 1 Tym 2:5).
Zdaje sobie sprawę, że ta sprawa nie jest w Biblii wyłożona wprost. Uważam również, że rozumienie tego zagadnienia nie jest potrzebne nam do zbawienia. Jest to zagadnienie dotyczące natury Boga a w tej kwestii jedynie Duch Święty może nas oświecić co do słuszności jednej lub drugiej teorii. Z tego też względu chciałbym zakończyć tę dyskusję. Nie musisz się o mnie martwić bo jak zauważyłeś ja wierzę całym sercem, że to nasz Stworzyciel umarł za nas na krzyżu więc moje zbawienie jest zabezpieczone w Nim:) Dziękuję za troskę:)
K0CHAM BARDZ0 M0CN0 JEH0WE B0GA
GDYZ JA ZERUBARIEL JESTEM JEH0WY B0GA
UK0CHANYM SYNEM KT0RY BYL JEZUSEM A
TERAZ P0WR0CIL TU NA TE ZIEMIE DRUGI
RAZ P0D N0WYM IMIENIEM JAK0 ZERUBARIEL
ABY D0K0NCZYC DZIELA MEG0 0JCA JEH0WY
B0GA KT0RE R0ZP0CZALEM JAK0 JEZUS
CHRYSTUS NAZYWANY CIESLA Z NAZARETU
NAT0MIAST TERAZ JESTEM 0FICEREM
0PERACYJNYM Z JEDN0STEK SPECJALNYCH
JEH0WY B0GA P0D N0WYM IMIENIEM JAK0
ZERUBARIEL KT0RY W IMIENIU JEH0WY B0GA
BEDZIE SPRAW0WAL WLADZE NAD CALYM
SWIATEM WRAZ ZE STU CZTERDZIEST0MA
CZTER0MA TYSIACAMI WSP0LKR0L0W
PRZE0BRAZAJAC CALA TE KULE ZIEMSKA W
RAJSKI 0GR0D UTRAC0NY PRZEZ ADAMA I
EWE GDZIE JUZ NIKT NIE BEDZIE CH0R0WAL
STARZAL SIE ANI UMIERAL A ZMARLI NA GL0S
SYNA CZL0WIECZEG0 ZERUBARIELA W IMIENIU
JEH0WY B0GA P0WSTANA W N0WYCH CIALACH
D0 ZYCIA WIECZNEG0 TU W RAJSKICH
WARUNKACH NA TEJ PIEKNEJ 0CZYSZCZ0NEJ
RAJSKIEJ ZIEMI ABY JUZ NIGDY WIECEJ NIE
STARZEC SIE NIE CH0R0WAC ANI WIECEJ NIE
UMIERAC WIELBIAC JEH0WE B0GA CALYM
SW0IM SERCEM PRZEZ CALA WIECZN0SC
ZAWSZE BEZ PRZERWY I T0 BEZ K0NCA A
SAM JEH0WA B0G BEDZIE WSZYSTKIM
SW0IM STW0RZENI0M ANI0L0M LUDZI0M
I ZWIERZET0M BARDZ0 ALE T0 BARDZ0
M0CN0 BL0G0SLAWIL ROZTACZAJAC NAD
NIMI BARDZ0 0GR0MNA I WYJATK0WA
0PIEKE ABY SWIETE IMIE JEH0WY B0GA
BYL0 WIELCE UWIELBI0NE P0NAD
WSZYSTKIE UWIELBIENIA I WYWYZSZ0NE
P0NAD WSZYSTKIE WYWYZSZENIA P0 CZAS
NIEZMIERZ0NY NA ZAWSZE WIECZNIE I T0
BEZ JAKIEG0K0LWIEK K0NCA GDYZ SAM
JEH0WA B0G W P0STACI SWEG0
UK0CHANEG0 SYNA BYLEG0 JEZUSA
CHRYSTUSA A DZISIEJSZEG0 ZERUBARIELA
BEDZIE PRZEBYWAL TU NA TEJ 0CZYSZCZ0NEJ
PIEKNEJ RAJSKIEJ ZIEMI Z R0DZAJEM
LUDZKIM PRZEZ CALA WIECZN0SC B0 SAM
JEH0WA B0G W P0STACI ZERUBARIELA
BEDZIE ZAWSZE Z LUDZMI NA TEJ CZYSTEJ
PIEKNEJ I SWIETEJ ZIEMI KU ICH WIECZNEMU
WIELKIEMU WRECZ 0GR0MNEMU SZCZESCIU
TW0RZAC MILIARD0WE D0SK0NALE BARDZ0
SZCZESLIWE I SWIETE NIEK0NCZACE SIE
SP0LECZENSTW0 P0D N0WA NAZWA JAK0
DZIECI JEH0WY B0GA SCISLE TAJNA AKCJA
CZAS ZER0 ZACZYNAC ZADYME NA CALY
SWIAT MY NAME IS ZERUBARIEL I AM AN
0FFICER IN THE SPECIAL F0RCES
0PERATING F0R JEH0VAHS G0D
CO TO ZA HEREZJE I KŁAMSTWA NA TYM BLOGU SĄ, JAKI ARCHANIOŁ MICHAŁ TO BÓG JEZUS JAHUSZUAH ?!!!!! CO ZA BLUŹNIERSTWA, to nauka MASONERII TO ANTYCHRYST ta fałszywa nauka michał to zwykły aniołek stworzony jeden z wielu archaniołów , co za brednie I KŁAMSTWA SĄ TU PISANE ludzie za te BLUŹNIERSTWA staniecie przed sędzia BOGIEM JEZUSEM !!! Stwórcą !!!!!
A może zamiast krzyczeć przestudiuj temat dokładnie z Biblią?
Przecież to Archaniol Michał jest biblijnym barankiem, który gładzi grzechy świata, to przecież napisane jest czarno na białym, napewno nie jest nim Jezus Krzyżownik i to jedno z największych nieporozumień. W Objawieniach Jana nie na mowy o Jezusie i Marii, Niewiasta obleczona w dwanaście gwiazd to przecież Oblubienica Baranka czyli Michała a my świętujemy gody, gody bo Baranek bierze ślub. Znak na niebie to 23/24 września raczej 2017 rok, obleczona w 12 gwiazd pod stopami księżyc nad głową słońce ponieważ to rownonoc, symbolicznie a moze dosłownie jest Ona równa Archaniolowi Michałowi wydaje być brzemienna bo słońce ze znaku Panny wchodzi w znak wagi. Ponad to pamiętajcie, że biblijne proroctwa muszą być zmienne ponieważ trudno, żeby Michał stał obojetnie podczas gdy szatan chce atakować jego żonę i dziecko ksiega Izajasza: zazdrosna miłość Pana Zastępów to uczyni a dadzą mu na Imię Emmanuel, skąd pomysł, żeby Panem Zastępów był Jezus nie Michael Pan Zastępów to Pan Zastępów.
Czytałam też jak ktoś udowadnial ( temat symbolika biblijna), że „apokalipsa” nawet mówi o dacie ur. Oblubienicy Baranka 24. 04 tak kwiecień Michał ponoć też przyszedł na świat w kwietniu stąd Ojciec czule nazywa go Barankiem. Poprostu tłumaczenia i błędy, przekłady, oraz nazbyt zmodywikowaly oryginalny tekst.
Krótko baranek to Michał, Niewiasta to jego Oblubienica, ukochana, Babilon to USA a ciekawostka Syjon wskazuje na Polske tu sobie doczytajcie i doszujajcie o glorii i ważnej roli Polski i Rosji w przekazach proroctw i przekazów.
To bardzo ciekawy temat.
Jezus nie jest Bogiem ale napewno jest Jego synem jak i Ty i nie jest Stwórca ale niewątpliwie tworzył piękne dzieła, piękne sieci w które mógłbyś wpaść gdybyś tylko chciał, zrozumiał słowa: przyszedłem kochać a nie współnienawidzić.
Czy wy adwentyści uważacie Jezusa za Boga czy nie ? Czy Jezus jest Bogiem a jeśli tak to jakie są tego dowody w Biblii?
POWTÓRNE PRZYJŚCIE JEZ-U.S.A. CHRYST-U.S.A.-!!!!!!!
.
Ten, KTÓRY PISZE DO CIEBIE JEST TYM, O
KTÓRYM JEST ,,MOWA’’ W PISMACH -!!!!
.
JESTEM PO CZĘŚCI CZŁOWIEKIEM, A PO
CZĘŚCI ******* ANIOŁEM *******-!!!!
.
OK. 2,000 LAT TEMU BYŁEM CIEŚLĄ Z
NAZARETU NAZYWANY JEZUSEM
CHRYSTUSEM- !!!!!!!
.
POWRÓCIŁEM POD NOWYM IMIENIEM JAKO
ZERUB-ARIEL -!!!!!!!
.
******* ZERUBARIEL, BIBLIA, JEHOWA BÓG *******
***** POWRÓT JEZ-U.S.A. CHRYST-U.S.A. *****-!!!!!!!
.
BYŁEM CIEŚLĄ Z NAZARETU, POWRÓCIŁEM
POD NOWYM IMIENIEM JAKO
**** ZERUB-ARIEL **** –!!!!!!!
.
**** APOKALIPSA — OBJAWIENIE 3:12 ****
12„– ‚Zwyciężającego uczynię filarem w
świątyni Boga mojego i na pewno już z niej
nie wyjdzie, i napiszę na nim Imię Boga mojego
i Imię miasta Boga mojego, nowej Jerozolimy,
która zstępuje z nieba od Boga mojego, i
nowe Imię moje ******* ZERUB-ARIEL *******.
. http://www.ZERUBARIEL.com
.
*************************
.
BYŁEM JEZUSEM CHRYSTUSEM POWRÓCIŁEM
POD NOWYM IMIENIEM JAKO
***** ZERUBARIEL *****-!!!!!!!
POWRÓT JEZ-U.S.A. CHRYST-U.S.A.-!!!!!!!
. http://www.ZERUBARIEL.com
.
**** APOKALIPSA — OBJAWIENIE 3:12 ****
12„– ‚Zwyciężającego uczynię filarem w
świątyni Boga mojego i na pewno już z niej
nie wyjdzie, i napiszę na nim Imię Boga mojego
i Imię miasta Boga mojego, nowej Jerozolimy,
która zstępuje z nieba od Boga mojego, i
nowe Imię moje ***** ZERUB-ARIEL *****.
. http://www.ZERUBARIEL.com
K0CHAM BARDZ0 M0CN0 JEH0WE B0GA
GDYZ JA ZERUBARIEL JESTEM JEH0WY B0GA
UK0CHANYM SYNEM KT0RY BYL JEZUSEM A
TERAZ P0WR0CIL TU NA TE ZIEMIE DRUGI
RAZ P0D N0WYM IMIENIEM JAK0 ZERUBARIEL
ABY D0K0NCZYC DZIELA MEG0 0JCA JEH0WY
B0GA KT0RE R0ZP0CZALEM JAK0 JEZUS
CHRYSTUS NAZYWANY CIESLA Z NAZARETU
NAT0MIAST TERAZ JESTEM 0FICEREM
0PERACYJNYM Z JEDN0STEK SPECJALNYCH
JEH0WY B0GA P0D N0WYM IMIENIEM JAK0
ZERUBARIEL KT0RY W IMIENIU JEH0WY B0GA
BEDZIE SPRAW0WAL WLADZE NAD CALYM
SWIATEM WRAZ ZE STU CZTERDZIEST0MA
CZTER0MA TYSIACAMI WSP0LKR0L0W
PRZE0BRAZAJAC CALA TE KULE ZIEMSKA W
RAJSKI 0GR0D UTRAC0NY PRZEZ ADAMA I
EWE GDZIE JUZ NIKT NIE BEDZIE CH0R0WAL
STARZAL SIE ANI UMIERAL A ZMARLI NA GL0S
SYNA CZL0WIECZEG0 ZERUBARIELA W IMIENIU
JEH0WY B0GA P0WSTANA W N0WYCH CIALACH
D0 ZYCIA WIECZNEG0 TU W RAJSKICH
WARUNKACH NA TEJ PIEKNEJ 0CZYSZCZ0NEJ
RAJSKIEJ ZIEMI ABY JUZ NIGDY WIECEJ NIE
STARZEC SIE NIE CH0R0WAC ANI WIECEJ NIE
UMIERAC WIELBIAC JEH0WE B0GA CALYM
SW0IM SERCEM PRZEZ CALA WIECZN0SC
ZAWSZE BEZ PRZERWY I T0 BEZ K0NCA A
SAM JEH0WA B0G BEDZIE WSZYSTKIM
SW0IM STW0RZENI0M ANI0L0M LUDZI0M
I ZWIERZET0M BARDZ0 ALE T0 BARDZ0
M0CN0 BL0G0SLAWIL
Bardzo ciekawe tę dyskusje. Ludzie zastanawiają się czy Jeszua to Michał, Archanioł czy Bóg. Czy preegzystowal czy nie.
A nikt nie pomyśli nawet skąd nauka o Trójcy…
To dopiero zagadka…
Słowo Trójca nigdy w Biblii nie pada a mimo to wszyscy (prawie) nie mają problemu żeby to zaakceptować.
Pewnie gdyby Cesarz Konstantyn w 300 roku powiedział: Jezus to Archanioł Michał (lub nie). Tak macie przyjąć bo ja tak mówię – to wszyscy by teraz się oburzali jakby ktoś twierdził inaczej, a szczególnie tzw. świat chrześcijański (trynitarny) z KRK na czele…
Warto to przemyśleć.
Wszystkiego dobrego!
Dodaj komentarz
Strona używa cookies m.in w celu umożliwienia logowania i komentowania. Cookie możesz wyłączyć w ustawieniach przeglądarki.
Zamknij
Sorry za kiepską jakość wideo. Moje niedopatrzenie.
Witam! Szymonie przesyłam rozważania lingwistyczne w sprawie zarzutu Dn10,13
W Dn 10,13 pojawia się słowo ahad ( tłumaczone jako -jeden lub pierwszy) zamiast riszon(pierwszy), aby uniknąć niezręcznego wyrażenia riszon ha riszonim – pierwszy z pierwszych. Zasadniczo w Księdze Daniela stosowane jest słowo ahad(1,21;9,1n;11,1;6,2;7,1) niż riszon( 8,21;10,4.12) w sensie –pierwszy.
Wyrażenie pierwszy z pierwszych książąt ( nie jeden z pierwszych) jest odpowiednikiem zwrotu książę książąt Dn 8,25 i wskazuje na istotę nadzwyczajną.
Takie tłumaczenie jest poprawne.
Andwersarze podają jeszcze jeden argument, którego nie podałeś w swoich rozważaniach:
1 Tes. 4,16 Gdyż sam Pan na dany rozkaz, na głos archanioła i trąby Bożej zstąpi z nieba; wtedy najpierw powstaną ci, którzy umarli w Chrystusie
Zarzut brzmi- Pan czyli Jezus przychodzi na głos archanioła. A więc Jezus nie może być Michałem, bo przychodzi na głos kogoś.
Szymonie przesyłam ci analizę lingwistyczną tego wersetu
potwierdzającą poprawne tłumaczenie przedstawione w Biblii Gdańskiej i Brzeskiej słowa „głos”, które powinno być przetłumaczone „głosem” A więc Gdyż sam Pan na dany rozkaz z głosem archanioła. Chrystus przychodzi z głosem archanioła (czyli swoim).
Oto dowody: ἐν φωνῇ można przełożyć na: wśród głosu, z głosem, na głos, głosem to ostatnie tłumaczenie pojawia się kilka razy w księdze Objawienia Jana, np.: 5:2; 14:7.9.15; 19:17 tłumaczone w następujący sposób- głosem . Syntagma to evn fwnh/|, gdzie przyimek evn może przyjmować różne znaczenia, w zależności od formy gramatycznej słowa, z którym się łączy. W tym przypadku mamy do czynienia z połączeniem evn z dativem (celownikiem) rzeczownika fwnh, – głos. evn – w połączeniu z dat. może być tłumaczony następująco:
1. O miejscu – dosłownie; a. O miejscu, w którym się coś znajduje lub dokonuje – w, na, np.: Mt 2,1a – w Betlejem; Mt 3,1b – na pustyni; Ap 12,1 – na niebie. b. Dla oznaczenia bliskości, sąsiedztwa – przy, blisko, obok, np. Łk 13,4 – obok Siloe; J 8,20a – przy skarbcu; Ef 1,20b – po prawicy. c. W oznaczeniu źródła cytatu – w, u, np.: Łk 24,44 – w Prawie Mojżesza. 2. Dla oznaczenia osoby lub rzeczy, względem której lub w zależności od której coś się spełnia: J 3,15 – w kogoś wierzyć; Mt 21,42b – przed czyimiś oczyma. 3. Dla oznaczenia bliskości z kimś/czymś., wśród, między, np.: Mt 2,6 – wśród głównych miast; Rz 1,12a – wśród was. 4. Dla oznaczenia rzeczy, w które ktoś jest wyposażony, które ktoś z sobą niesie, z, np.: Łk 1,17a – iść z duchem i mocą; 1 Kor 4,21 – przychodzić z rózgą
Podkreślony punkt 4. jak najbardziej wspiera przekład, w którym głos archanioła, trąba Boża są własnością Pana, odnoszą się do podmiotu o` ku,rioj. Zobacz, że faktycznie wszystkie z elementów pojawiających się po o` ku,rioj dotyczą właśnie jego osoby, tj. evn keleu,smati(evn fwnh/| avrcagge,lou kai. evn sa,lpiggi qeou/.
Analiza na podstawie Grecko-Polski Nowy Testament- wydanie interlinearne
1Tes.4,16 οτι αυτος ο κυριος εν κελευσματι εν φωνη αρχαγγελου και εν σαλπιγγι θεου καταβησεται απ ουρανου και οι νεκροι εν χριστω αναστησονται πρωτον
BW Gdyż sam Pan na dany rozkaz, na głos archanioła i trąby Bożej zstąpi z nieba; wtedy najpierw powstaną ci, którzy umarli w Chrystusie,
BT Sam bowiem Pan zstąpi z nieba na hasło i na głos archanioła, i na dźwięk trąby Bożej, a zmarli w Chrystusie powstaną pierwsi.
BG Gdyż sam Pan z okrzykiem, a głosem archanielskim i z trąbą Bożą zstąpi z nieba, a pomarli w Chrystusie powstaną najpie
Ap 5,2και ειδον αγγελον ισχυρον κηρυσσοντα εν φωνη μεγαλη τις εστιν αξιος ανοιξαι το βιβλιον και λυσαι τας σφραγιδας αυτου
BW Widziałem też anioła potężnego, który wołał głosem donośnym: Któż jest godny otworzyć księgę i zerwać jej pieczęcie?
BT I ujrzałem potężnego anioła, obwieszczającego głosem donośnym: Kto godzien jest otworzyć księgę i złamać jej pieczęcie?
BG I widziałem Anioła mocnego, wołającego głosem wielkim: Kto jest godzien otworzyć te księgi i odpieczętować pieczęci ich?
Ap14,6 λεγοντα εν φωνη
BW donośnym głosem
BT głosem donośnym
BG głosem wielkim
Ap14,9 και τριτος αγγελος ηκολουθησεν αυτοις λεγων εν φωνη μεγαλη ει τις το θηριον προσκυνει και την εικονα αυτου και λαμβανει χαραγμα επι του μετωπου αυτου η επι την χειρα αυτου
BW A trzeci anioł szedł za nimi, mówiąc donośnym głosem: Jeżeli ktoś odda pokłon zwierzęciu i jego posągowi i przyjmie znamię na swoje czoło lub na swoją rękę,
BT A inny anioł, trzeci, przyszedł w ślad za nimi, mówiąc donośnym głosem: Jeśli kto wielbi Bestię, i obraz jej, i bierze sobie jej znamię na czoło lub rękę,
BG A trzeci Anioł szedł za nimi, mówiąc głosem wielkim: Jeźli się kto pokłoni bestyi i obrazowi jej, i jeźli weźmie piętno na czoło swoje albo n
Ap14,15 και αλλος αγγελος εξηλθεν εκ του ναου κραζων εν μεγαλη φωνη τω καθημενω επι της νεφελης πεμψον το δρεπανον σου και θερισον οτι ηλθεν σοι η ωρα του θερισαι οτι εξηρανθη ο θερισμος της γης
BW A inny anioł wyszedł ze świątyni, wołając donośnym głosem na tego, który siedział na obłoku: Zapuść sierp swój i żnij, gdyż nastała pora żniwa i dojrzało żniwo ziemi.
BT I wyszedł inny anioł ze świątyni, wołając głosem donośnym do Siedzącego na obłoku: Zapuść Twój sierp i żniwa dokonaj, bo przyszła już pora dokonać żniwa, bo dojrzało żniwo na ziemi!
BG A drugi Anioł wyszedł z kościoła, wołając głosem wielkim na tego, który siedział na obłoku: Zapuść sierp twój, a żnij, gdyż tobie przyszła godzina, abyś żął, ponieważ się dostało żniwo ziemi.
Ap19,17 και ειδον ενα αγγελον εστωτα εν τω ηλιω και εκραξ εν φωνη μεγαλη λεγων πασιν τοις ορνεοις τοις πετωμενοις εν μεσουρανηματι δευτε και συναγεσθε εις το δειπνον του μεγαλου θεου
BW I widziałem jednego anioła stojącego w słońcu; i zawołał głosem donośnym, mówiąc wszystkim ptakom latającym środkiem nieba: Nuże, zbierzcie się na wielką ucztę Bożą,
BT I ujrzałem innego anioła stojącego w słońcu: I zawołał głosem donośnym do wszystkich ptaków lecących środkiem nieba: Pójdźcie, zgromadźcie się na wielką ucztę Boga,
BG I widziałem jednego Anioła stojącego w słońcu i wołającego głosem wielkim, mówiąc wszystkim ptakom latającym po pośrodku nieba: Chodźcie i zgromadźcie się na wieczerzę wielkiego Boga, →W Łk 23,46; J11,43; Dz7,57; Ap 5,12; Ap 6,10; Ap7,10-słowo φωνη (N-DF-S ) czyli takie same kategorie jak w 1Tes.4,16 przetłumaczono głosem, a nie jak w 1Tes.4,16 głos → W Mt3,3; Mk1,3.11;Łk 3,4; J12,28;Dz 10,15; Hbr.12,26; Ap 1,15; Ap 10,8;Ap 16,17 – słowo φωνη (N-NF-S ) przetłumaczono jako głos, czyli tak jak w 1Tes.4,16 chociaż są inne kategorie gramatyczne. P
Rowiązanie konkursu: „Lecz książę królestwa Persów sprzeciwiał mi się przez dwadzieścia jeden dni. Wtedy przybył mi z pomocą Michał, jeden z pierwszych książąt. Pozostawiłem go tam przy królach Persów.” (Biblia Tysiąclecia, Daniela 10,13)
Czyli jednak dobrze skopiowałeś Szymon 🙂
Mam dwa pytania: czemu cykl o apokalipsie został przerwany? czy Michał będzie jeszcze z Tobą nagrywał?
@Rafał
Bardzo dziękuję za szczegółową wypowiedź i uzupełnienie moich braków. Dzięki.
@Człowiek Bat
Napisz mi na maila gdzie mam wysłać książkę:)
Wrócimy do cyklu o apokalipsie, na pewno. Może już w następnym odcinku?
Czy Michał będzie jeszcze nagrywał? Niestety nie mam zielonego pojęcia. Mam nadzieje, że tak. Spróbuj do niego napisać, może to go zmotywuje:)
Aleś ty był naładowany Szymon! Energia aż cię rozpierała 🙂
Też czekam na powrót Michała – świetnie się uzupełnialiście. Michał – wracaj!
Dobry filmik, ale mam jedno pytanie.Jak tłumaczycie 1 Tesaloniczan 4:16
Biblia Świadków Jehowy przełumaczyła go tak „.Ponieważ sam Pan zstąpi z nieba z nakazującym wołaniem, z głosem archanielskim i trąbą Bożą i ci, co umarłi w jedności z Chrystusem”
Podobnie przetłumaczyła to Biblia Gdańska (stara i nowa) Jednak Biblia Warszawska i Tysiąlatka, przetłumaczyły ten werset zgodnie z językami oryginalnymi.
Niby wszystko ok, póki nie zajrzy się do greki, gdzie werset ten powinien być przełumaczony tak
„Gdyż sam Pan na okrzyk rozkazu, na głos archanioła i trąby Bożej zstąpi z nieba; wtedy najpierw powstaną ci, którzy umarli w Chrystusie.
Przepisałem to z Biblii interlinearnej a więc prosto z języków oryginalnych.Tak więc tutaj akurat Tysiąclatka i Biblia Warszawska odwzorowały WIERNIEJ słowa greckiego oryginału
en fōnē archangelou
NA GŁOS ARCHANIOŁA (władcy zwiastunów)
Zgadzam się z WIĘKSZOŚCIĄ nauk, które głosi wasz kościół Adwentystów Dnia Siódmego.
Wartym dodania jest fakt, że adwentyści byli na samym początku semi arianami, nie uznawali trójcy.Dopiero w latach 90-tych XIX wieku ją uznali.
Znawcy adwentyzmu uważają, ze pogląd jakoby Archanioł Michał był Jezusem jest jeszcze pozostałością z tamtych czasów.
Ja mogę zrozumieć, że Jezus jest Synem Bożym, Arcykapłanem, Bogiem, Mesjaszem, Królem królów i Panem Panów i nawet byłbym w stanie przyjąć, że jest Archaniolem Michałem, ale 1 Tes 4:16 z przekładu oryginalnego …tworzy mi pewien ZGRZYT w tej teorii.
http://biblia.oblubienica.eu/
Zreknijcie tutaj, można sprawdzić wszystkie wersety.Biblia Gdańska rzeczywiście dużo lepiej tłumaczy wersety niż Tysiąclatka i Warszawska, jednak czasem trzeba pewne rzeczy prześwietlić.
@Maciej
Pamiętaj, że przekład interlinearny to cały czas przekład. Przeczytaj proszę analizę lingwistyczną tego wersetu przesłaną przez Rafała. Stwierdzenie „na głos” lub „na rozkaz” można tłumaczyć „głosem” / „rozkazem” co by się zgadzało z resztą Biblii. Przeczytaj tę analizę.
Bardzo dziekuje za wyjasnienie . Czekam na nastepne odcinki . Zycze Ci Szymonie
wiele radosci z prowadzenia tej misji.Jest nam to bardzo,bardzo potrzebne . Dziekuje
Panu Bogu za Ciebie I pragnlabym aby wiecej bylo takich mlodych osob. Chwala Panu,
ze uzywa Cie ,abysmy mogli rozumiec prawidlowo Jego Slowo.
,
Szymek,
wszystko fajnie, tylko od strony lingwistycznej czasem się trochę potykasz, ale nie przejmuj się, to drobny mankament. Z mojej strony mogę Ci tylko skorygować wymowę i formę dwóch omawianych przez Ciebie słów:
1) Słowo ἀρχή czytamy jako arché – akcent na sylabie ostatniej. To słynne pojęcie występuje w filozofii greckiej od ok 2500 lat, a oznacza 'przyczynę, praprzyczynę, zasadę, prazasadę, źródło’. Filozofowie greccy zastanawiali się, co jest ową praprzyczyną świata, pierwiastkiem, elementem, z którego świat powstał i który światem rządzi – jedni uważali, że wszystko powstało z ognia (Heraklit), inni że z wody (Tales z Miletu), z atomów (Demokryt) czy jeszcze czegoś innego (przy okazji link: http://pl.wikipedia.org/wiki/Arch%C3%A9)
2) Owszem, słowo greckie oznaczające posłańca, wysłannika to ἄγγελος, ale czytamy je jako 'angelos’, akcent na pierwszej sylabie (jeśli występują przy sobie dwa greckie γγ, to pierwsze czytamy jako 'n’).
Aha, no i jeszcze jedno, ten cytat, który podał Rafał, czyli
>>W Dn 10,13 pojawia się słowo 'ahad’ ( tłumaczone jako „jeden” lub „pierwszy”) zamiast 'riszon’ (pierwszy), aby uniknąć niezręcznego wyrażenia 'riszon ha riszonim’ – „pierwszy z pierwszych”. Zasadniczo w Księdze Daniela stosowane jest słowo 'ahad’ (1,21;9,1n;11,1;6,2;7,1) niż 'riszon’ ( 8,21;10,4.12) w sensie „pierwszy”.
Wyrażenie pierwszy z pierwszych książąt ( nie jeden z pierwszych) jest odpowiednikiem zwrotu książę książąt Dn 8,25 i wskazuje na istotę nadzwyczajną.<>Werset trzynasty odsłania więcej przy pomocy określenia „najgłówniejszy/naczelny/główny/najważniejszy/najważniejszy książę” (dosłowne tłumaczenie [oryginał podaje tu 'THE chief prince’]), a nie „jeden z pierwszych książąt”, jak przetłumaczony jest ten fragment w większości polskich przekładów. Słowo 'ahad’, zazwyczaj tłumaczone jako liczebnik główny „jeden”, oznacza także liczebnik porządkowy „pierwszy”. To drugie znaczenie lepiej pasuje do tego wyrażenia i do całej Księgi Daniela”.<<
Poza tym dobra robota! 🙂
Bardzo Ci dziękuję za te cenne uwagi:)
Myśle że sie mylisz że archanią michał jest jezusem bo to jezus właśnie stworzył pierwszego michała i lucyfera to były pierwsze istoty stworzone dlatego michał jest tym ktury był jak bóg był w ziemskim byciu jezusa to anią ktury go chronił był michał.
zastawić się – to w języku staropolskim „stanąć w obronie”; nie ma żadnych konotacji z zastawem (w lombardzie np.), czyli Biblia Gdańska ten werset oddaje tak samo jak BT czy BW.
inna myśl – z kim Daniel rozmawia w 10 rozdziale swojej księgi?
Jest to błędna nauka którą Pan głosi.Jezus Chrystus (JHWH jest zbawieniem ) Jest Bogiem, a nie michałem archaniołem i to prawda niezaprzeczalna.W liście do Hebrajczyków czytamy : „Do którego bowiem z aniołów powiedział kiedykolwiek:Ty jesteś moim Synem, Jam Cię dziś zrodził? I znowu: Ja będę Mu Ojcem a On będzie Mi Synem. Skoro zaś znowu wprowadzi Pierworodnego na świat, powie: Niech Mu oddają pokłon wszyscy aniołowie Boży! Do aniołów zaś powie: Aniołów swych czyni wichrami, sługi swe płomieniami ognia. Do Syna zaś: Tron Twój, Boże na wieki wieków, berło sprawiedliwości berłem królestwa Twego. Umiłowałeś sprawiedliwość, a znienawidziłeś nieprawość, dlatego namaścił Cię, Boże, Bóg Twój olejkiem radości bardziej niż Twych towarzyszy.(Hbr 1:5,9).Jezus Bóg-człowiek (J 20:28, 1Tm 2:5) jest różną osobą od Michała archanioła. Michał to tylko „jeden z pierwszych książąt” anielskich (Dn 10:13), a Jezus to „Pan panów i Król królów” (Ap 17:14), który, jak Ojciec jest „Księciem Książąt” (Dn 8:25) (BT ma „Najwyższy Książę”). Michał jako „jeden z pierwszych książąt” (Dn 10:13), jest jak Gabriel (Dn 9:21) i Rafał „jednym z siedmiu aniołów, którzy stoją w pogotowiu i wchodzą przed majestat Pański” (Tb 12:15) i jednym z „siedmiu aniołów, którzy stoją przed Bogiem, a dano im siedem trąb” (Ap 8:2) por. „Ja jestem Gabriel, który stoję przed Bogiem” Łk 1:19. Michał jest „siódmym aniołem trąbiącym” z Ap 11:15 i 1Tes 4:16. W ST nie występuje słowo „archanioł”, stąd Michał może być zaliczany do aniołów. Jezus zaś jest w ST nazwany „Bogiem Mocnym” i „Odwiecznym Ojcem” (Iz 9:5).Nikt na pytania Chrystusa: „Za kogo ludzie uważają Syna Człowieczego?” i „A za kogo wy Mnie uważacie” (Mt 16:13, 16) nie odpowiada, że za Michała.Biblia odróżnia Pana od wszelkich aniołów. (1Tm 5:21) „Zaklinam cię wobec Boga i Chrystusa Jezusa i wybranych aniołów” por. (Dn 10:13.)”Nie aniołom bowiem poddał przyszły świat”, lecz „Chrystusowi” (Hbr 2:5, 8.)Jud 4 „Wkradli się bowiem pomiędzy was jacyś ludzie (…), a nawet wypierają się jedynego Władcy i Pana naszego Jezusa Chrystusa”, Jud 9 „Gdy zaś archanioł Michał tocząc sprawę z diabłem o ciało Mojżesza”. Archanioł Michał wg Jud 9 nie mógł samodzielnie rzucić wyroku potępiającego na szatana, a mógł to zrobić Jezus (Mt 4:10, 25:41, Dz 10:38, Hbr 2:14, 1J 3:8).W Ap 12:7, 10, gdzie obie osoby są odróżnione. Nawet Biblia ŚJ jakby odróżnia Jezusa „Potężnego Boga” (Iz 9:6) od „potężnych aniołów” (2Tes 1:7).Nigdy Żydzi nie uczyli, że Michał archanioł będzie Mesjaszem. Wyparli się później Jezusa, a nie Michała. Nawracający się Paweł pytając wziętego do nieba Pana o Jego imię otrzymuje odpowiedź, że Jezus (Dz 9:5), a nie Michał.Nigdy żaden z uczniów nie zwracał się do Jezusa „Michale” lub „aniele”, lecz „Pan mój i Bóg mój” (J 20:28).Imię Jezusa pozostaje niezmienne, „Posadził po swojej prawicy na wyżynach niebieskich (…), i ponad wszelkim innym imieniem, wzywanym nie tylko w tym wieku, ale i w przyszłym” (Ef 1:20.), „Jezus Chrystus wczoraj i dziś ten sam także na wieki” (Hbr 13:8). Kol 2:18 przestrzega nas przed przesadną czcią dla aniołów (por. Hbr 1:4-7). Chrystus zaś, domaga się czci takiej jak Ojciec: „aby wszyscy oddawali cześć Synowi, tak jak oddają cześć Ojcu. Kto nie oddaje czci Synowi, nie oddaje czci Ojcu, który Go posłał” J 5:23. Ponieważ św.Paweł nie mógł przeczyć nauce Chrystusa, widać, że Jezus a jakikolwiek anioł , to różne osoby.Poza tym określenie „archanioł” występuje w Biblii dwa razy i tylko w NT. „Gdy zaś archanioł Michał tocząc rozprawę z diabłem spierał się o ciało Mojżesza” Jud 9.”Sam bowiem Pan zstąpi z nieba na hasło i na głos archanioła, i na dźwięk trąby Bożej” (1Tes 4:16). Z tekstu tego widać, że archanioł jest osobą różną od Pana, a potwierdza to (2Tes 1:7): „gdy z nieba objawi się Pan Jezus z aniołami swej potęgi”. Nie jest też prawdą to, że słowo „archanioł” oznacza pierwszego anioła, bo (Dn 10:13) podaje, że określa ono „jednego z pierwszych” posłańców Bożych. Michał z Dn 12:1 („opiekun dzieci twojego narodu”) to anioł z Wj 23:20-23, którego Bóg przydzielił Izraelitom. Jezus zaś nie jest aniołem (Hbr 1:5, 7n., 2:5). Jezus nie jest aniołem ponieważ :”w nim bowiem mieszka cała Pełnia: Bóstwo na sposób ciała” (Kol 2:9),Ap 14:10 odróżnia aniołów od Jezusa – „wobec świętych aniołów i wobec Baranka”, Chrystus przyjdzie sądzić świat nie jako anioł, lecz jako Bóg-człowiek, „dlatego, że wyznaczył dzień, w którym sprawiedliwie będzie sądzić świat przez Człowieka” Dz 17:31 por. 7:56, 1Tm 2:5.Wskrzeszać będzie nas Chrystus-człowiek, a nie archanioł – „przez człowieka dokona się zmartwychwstanie. (…) w Chrystusie wszyscy ożywieni będą” 1Kor 15:22.Mówi Pan że jest napisane „w owych czasach wystąpi Michał, wielki książe, który jest opiekunem dzieci twojego narodu” (Dn 12:1). Mówi Pan także , że Michał, to Jezus. Michał wystąpi w czasach ostatnich (1Tes 4:16), ale nic nie upoważnia do utożsamiania go z Jezusem. Michał w Dn 12:1 nazywany jest opiekunem dzieci Bożego narodu, a Jezus jak Ojciec jest właścicielem tego narodu, „On bowiem zbawił swój lud od jego grzechów” Mt 1:21 por. J 17:10. Aniołowie wg Ap 22:8n. nie chcą odbierać pokłonów, mówiąc że należą się one tylko Bogu. Jezus przyjmuje je (Mt 9:18, 28:9, 17, Mk 5:6), nawet od wszystkich aniołów (Hbr 1:6). 1Tm 2:5 mówiąc o pośredniku między Bogiem a ludźmi, wskazuje na „człowieka Chrystusa Jezusa”, a nie anioła.Powiedział Pan też że aniołowie byli posłańcami i że Jezus też nim jest , pragnę zauważyć jak dobitnie odpowiada nam na tą nieprawdę Ks.Iz.63:9,10 w której Prorok Izajasz pisze jasno :”Nie posłaniec i nie anioł, lecz Jego oblicze wybawiło ich; On sam ich odkupił w swojej miłości i w swoim miłosierdziu, podźwignął ich i nosił ich, przez wszystkie dni prawieków. Lecz oni byli przekorni i zasmucili Ducha jego Świętego;” (Ks.Iz.63:9-10) Jak widać osobą która zbawiła ludzi nie był jakiś posłaniec , lub anioł jak Pan twierdzi lecz sam Bóg -Jezus Chrystus.Najważniejszy powód, dla którego Jezus musi być Bogiem , a nie michałem archaniołem to fakt, że gdyby Nim nie był, Jego śmierć nie wystarczyłaby, by zapłacić karę za grzechy całego świata (1 List św. Jana 2:2). Tylko Bóg mógł spłacić tak nieskończony dług. Jedynie Bóg mógł wziąć na siebie grzechy całego świata (2 List św. Pawła do Koryntian 5:21), umrzeć i zmartwychwstać, co dowodzi, że Jezus zwyciężył nad grzechem
Odpowiedziałem już na youtube ale tutaj też krótko napiszę.
Wydaje mi się, że nie obejrzałeś tego odcinka z uwagą. Ja wierzę w to, że Jezus jest Bogiem. Zobacz moje odcinki „Czy Jezus jest Bogiem” część 1 i część 2. W tym odcinku również to podkreśliłem. Słowo Archanioł może być tłumaczone jako ten, który dał początek aniołom. Któż inny mógł dać początek aniołom jak nie Bóg Stworzyciel? Jedynie Jezus będąc Bogiem może być zatem Archaniołem Michałem. Michał to jedynie jedno z imion Jezusa.
Dziękuję za odpowiedzenie na komentarz. Rozumiem że wyznaje Pan że Jezus Chrystus jest Bogiem i słusznie bo to prawda 🙂 ale Jezus nie może być jednocześnie Bogiem-człowiekiem i zarazem aniołem. Nie zgadzam się z tym twierdzeniem że Jezus to archanioł Michał lub że to jedno z jego imion ponieważ jak wykazałem Jezus aniołem nie może być co mówi wyraznie list do Hebrajczyków 1:5,9 oraz tak jak napisałem powyżej stwierdzenie Boga Ojca :”Niech Mu oddają pokłon wszyscy aniołowie Boży ” musi obejmować także Michała przywódcę aniołów, stąd Michał nie jest Synem Bożym czyli Jezusem Chrystusem.Następnie jak mówi również list do Hebrajczyków że :”Nie aniołom bowiem poddał przyszły świat”, lecz Chrystusowi (Hbr 2:5, 8) skoro nie poddał świata aniołom to Jezus aniołem być nie może musi być kimś więcej , rzecz biorąc Jezus nie może mieć w sobie trzech natur Boga -człowieka i anioła , może mieć tylko dwie.Co pisze wyraznie w liście do Hebrajczyków 2:16-18 :” Bo zaiste nie przyjął natury aniołów, ale potomstwa Abrahama. Dlatego musiał we wszystkim upodobnić się do braci, aby stał się miłosiernym i wiernym najwyższym kapłanem wobec Boga dla przebłagania za grzechy ludu. A że sam cierpiał, będąc kuszony, może dopomóc tym, którzy są w pokusach” Skoro Jezus nie przyjął natury aniołów to jak mógł być aniołem ? Jezus-Bóg przyjął ludzką naturę czyli „potomstwa Abrahama” W Liście do Hebrajczyków 1:5-9 Bóg Ojciec wyraznie odróżnia Jednorodzonego Syna od aniołów które są służebnymi duchami jak mówi nam o tym (Hbr 1:14). W języku hebrajskim aniołów określa się słowem mal’akim, a w greckim aggelos, i w obydwu językach oznacza to posłańca. Skoro Jezus miał by być tym posłańcem czyli aniołem zgodnie z Izajasza 63:9 nie mógł by odkupić ludzi co jasno ten cytat stwierdza :”Nie posłaniec i nie anioł, lecz Jego oblicze wybawiło ich; On sam ich odkupił w swojej miłości i w swoim miłosierdziu, podźwignął ich i nosił ich, przez wszystkie dni prawieków.” Skoro ludzi nie odkupił posłaniec (mal’akim lub też aggelos) to Jezus nim być nie mógł.Zauważmy że w Izajasza 63:9 pisze :”ON SAM ich odkupił w swojej miłości i w swoim miłosierdziu” Skoro sam Bóg odkupił ludzi nie mógł być to Jego posłaniec lub anioł.Bóg jasno stwierdza że poza Nim nie ma zbawiciela :”Bo Ja, Pan, jestem twoim Bogiem od wyjścia z ziemi egipskiej, a Boga oprócz mnie nie powinieneś znać i poza mną nie ma zbawiciela”(Oz 13:4) Napisałem również komentarz na yt ponieważ nie wiem gdzie Pan odczyta.Pozdrawiam
Nigdy nie twierdziłem, że Jezus przyjął naturę aniołów. Natomiast Jezus mówił niejednokrotnie o tym, że jest posłany. Przykładowo tutaj: „Rzekł im Jezus: Gdyby Bóg był waszym Ojcem, miłowalibyście mnie, Ja bowiem wyszedłem od Boga i oto jestem. Albowiem nie sam od siebie przyszedłem, lecz On mnie posłał.” (Jan 8:42).
Jezus nie jest aniołem (w naturze) jest natomiast Archaniołem a to duża różnica. W odcinku mówię trochę o przedrostku „arche”. To Jezus będąc tym, który jest jak Bóg (znaczenie imienia Michał) oraz będąc tym, który dał początek aniołom (archanioł) dokonał odkupienia.
Proszę nie wchodźmy w kwestię zagadnienia natury Boga i trójcy bo to jest ślepa uliczka. Nasz umysł nie jest w stanie tego ogarnąć. Biblia jednak wyraźnie uczy, że Jezus został posłany ale też, że (tak jak wkleiłeś), że nikt go nie posłał. Bóg Ojciec to Bóg Ojciec a Bóg Syn to Bóg Syn, Duch Święty to Duch Święty. Oni trzej są jednością ale czy są jedną istotą?
Jezus odgrywa inną rolę w Bóstwie niż Ojciec czy Duch. Jezus nie potępił szatana przy sporze o ciało Mojżesza. Nie potępił też wielu osób będąc tu na Ziemi co w ogóle nie umniejsza Jego roli jako Boga.
Jezus nie jest aniołem tylko początkiem aniołów (Archaniołem). Nikt inny prócz Jezusa nie może być Archaniołem dlatego Michał musi być Jezusem. Nie ma w Biblii innego Archanioła. Tylko do Michała jest dany taki przydomek. Dodatkowo Biblia nie przedstawia nigdy Michała jako Anioła a zawsze jako Archanioła (chociaż myślę, że Biblia nazywa Jezus aniołem przymierza ale to nie w temacie teraz – musiałbym trochę tego poszukać).
Michał to „ten który jest jak Bóg jest” – tylko Jezus „jest” tak jak wielki „Ja Jestem” jest.
Ciekawe co Pan mówi z tym że nie ma w Biblii innego archanioła więc Jezus musi być michałem to jest błąd logiczny.Mówi Pan że jeśli jakiś wyraz występuje w Biblii tylko w liczbie pojedynczej, to możemy powiedzieć iż istnieje tylko jedna rzecz którą ten wyraz oznacza.Jeśli tak rzeczywiście jest to zobaczmy na inne wersety :”Aleksander, KOTLARZ (chalkeous), wyrządził mi wiele złego, odda mu Pan według uczynków jego” (2 Tm 4:14) „Poślij więc do Jafy i wezwij Szymona, zwanego Piotrem. Jest on gościem w domu Szymona GRABARZA (byrseus), nad morzem” (Dz 10,32) Te przykładowe wyrazy których jest o wiele więcej pojawiają się w Biblii tylko w liczbie pojedynczej. Czy to oznacza, że na świecie był tylko jeden kotlarz jeden garbarz? oczywiście że nie ! Błędem logicznym jest także to, że skoro w Biblii nic nie ma o innych archaniołach to znaczy, że oni nie istnieją ponieważ Biblii dla przykładu nie znajdujemy ani jednego słowa „esseńczyk” czyli przedstawiciel jednej z najważniejszych sekt żydowskich obok faryzeuszów i saduceuszów co wcale nie znaczy że ich nie było.Nigdzie w Starym Testamencie nie występuje słowo „archanioł”co nie przeszkadzało apostołom wierzyć, że archaniołowie istnieli. Wiara ta wywodziła się z tradycji judaistycznej i stąd czerpali oni tę wiedzę.Pisze Pan także że nie ma w Biblii innego archanioła oraz że ten tytuł przysługuję tylko Michałowi jest to także błędne twierdzenie w stosunku do gramatyki greckiej każdy rzeczownik, który występuje w Piśmie Świętym kilka razy, występuje ze swoim rodzajnikiem, np:”człowiek”(Mt 4,4) „brat” (Mt 5,23) „uczeń” (J 18,16) „mężczyzna” (Łk 8,38) „kobieta” (Mt 9,22) „anioł” (Mt 1,24) „grzech” (J 9,41) „prorok” (Dz 7,48) „sługa”(Mt 10:25) i wiele innych.Czy to oznacza, że istnieje tylko jeden człowiek, jeden anioł uczeń prorok itp.? Nawet jeśli weźmiemy pod uwagę że w Biblii jakieś słowo występuje tylko raz tylko w liczbie pojedynczej i jest dodatkowo w obecności rodzajnika to niczego jeszcze nie zmienia, ponieważ powyższy fragment (2 Tm 4:14) ukazuje nam przykład gdzie słowo „kotlarz” występuje tylko w liczbie pojedynczej właśnie z takim samym greckim rodzajnikiem ho i w takiej samej konstrukcji gramatycznej jak to mamy w Jud 9 a przecież było więcej przedstawicieli tego zawodu niż jeden. Takich przykładów można by podać o wiele więcej.Przedrostek „arche” nie oznacza że istnieje tylko jeden archanioł.Słowo archangelos składa się z dwóch członów arche i angelos ten pierwszy oznacza „nadrzędny” „główny”a ten drugi oznacza „anioł” Ale niech Pan zwróci uwagę że uwagę na inny wyraz który jest jednym z najczęściej używanych wyrazów w Biblii to „arcykapłan” archiereus od arche i hiereus mają ten sam przedrostek arche który występuje w dokładnie takim samym znaczeniu w samym Nowym Testamencie jest ponad 60 wersetów w których jest mowa o arcykapłanach w liczbie mnogiej np w np. Mt 2:4 16:21 20:18 co oznacza że było ich wielu.
Skoro przedrostek arche w wyrazie „arcykapłan” nie oznacza że był tylko jeden arcykapłan, do dlaczego ten przedrostek w wyrazie „archanioł” miałby wskazywać, że był on tylko jeden?
Dlaczego Adwentyści twierdzą że nie może być wielu archaniołów ?
Imię Michał nie oznacza przecież :” ten, który jest jak Bóg” ale imię Michała jest zawołaniem „Któż jak Bóg!” co robi dużą różnicę.Imię Mi-cha-el tradycyjnie tłumaczy się jako Któż jak Bóg! ponieważ mi to partykuła pytajna „kto”, cha to partykuła porównawcza „jak”, a el jest ogólnosemickim określeniem Boga.Według przyjętej tradycji okrzyk Któż jak Bóg! wzniósł archanioł Michał po słowach buntu Lucyfera Nie będę służył!, by potwierdzić swą wierność Bogu.Imię Michael można także przetłumaczyć i zrozumieć inaczej. Bardziej bliższe wydaje się tłumaczenie Kto to jest Bóg? czyli w sensie Jaki jest Bóg? jako rodzaj zaintrygowania tożsamością Boga jego nieprzystawalnością i niepodobieństwem do czegokolwiek innego. Wydaje mi się że michał chce zainspirować ludzi do szukania tożsamości Boga np na wzór zawołań: „Któż jest pośród bogów równy Tobie, Panie, w blasku świętości, któż Ci jest podobny, straszliwy w czynach, cuda działający! (Wj 15,11)Któż, o Panie, podobny do Ciebie, który wyrywasz biedaka z mocy silniejszego, nędzarza z mocy grabieżcy (Ps 35:10)
Nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi. Nie znajdziesz w mojej wypowiedzi logicznego zdania, które by sugerowało, że wnioskuje, że skoro nikt inny nie jest nazwany w Biblii Archaniołem to Jezus musi nim być. Nigdy czegoś takiego nie napisałem a ty straciłeś wiele czasu (mojego i swojego) na obalenie teorii, której nigdy nie powiedziałem. Przeczytaj uważnie to co napisałem. Ujmę to dla Ciebie jeszcze raz, może zrozumiesz: Tylko Jezus może być Archaniołem bo tylko On jest początkiem Aniołów. Dodatkowo, jedynie Jezus jest „Orędownikiem” (Dan 12:1). Mam nadzieje, że nie wierzysz w innego orędownika Szymonie.
Imię „Kto to jest Bóg” wybacz ale nie ma większego sensu. Dużo więcej sensu i logiki ma takie tłumaczenie: „Kto jest jak Bóg”. Dodatkowo ta wersja pasuje do innych cech Michała przedstawionych w Biblii.
Możliwe że zle Pana zrozumiałem ale Pan także wydaje mi się że troszeczkę nie zrozumiał mojej 🙂 Napisał Pan :”Nikt inny prócz Jezusa nie może być Archaniołem dlatego Michał musi być Jezusem” dlaczego nie nikt nikt inny nie może być archaniołem? argument że nikt oprócz Jezusa nie może być archaniołem dlatego michał jest Jezusem to nie argument. Dlatego wyciągnąłem z tego wniosek i na to Panu odpisałem 🙂 Hymm skoro Pan twierdzi że „Tylko Jezus może być Archaniołem bo tylko On jest początkiem Aniołów.” To dlaczego nie przyjąć idąc z tym tokiem myślenia że Jezus jest każdym innym stworzeniem bo przecież On dał także początek wszelkiemu stworzeniu w tym aniołom jak Pan napisał.I jest początkiem wszelkiego istnienia.Jezus jest jedynym orędownikiem przed Bogiem ze względu na swoją naturę Boga-człowieka:”Przeto i zbawiać na wieki może całkowicie tych, którzy przez Niego zbliżają się do Boga, bo zawsze żyje, aby się wstawiać za nimi.”(Hbr 7:25) przez Michała nikt do Boga nie przystępuje ponieważ jest tylko stworzeniem i ma TYLKO naturę anielską.Michał w Dn 12:1 nazywany jest opiekunem dzieci Bożego narodu, a Jezus jak Ojciec jest właścicielem tego narodu, „On bowiem zbawił swój lud od jego grzechów” (Mt 1:21) proszę porównać z J 17:10. oraz z tym:” Przyszło do swojej własności, a swoi Go nie przyjęli.”(Jana 1:11) Można dokonać porównania między Jezusem a michałem:Jezus jawi się jako „jedyny Władca i Pan” w (Jud 4) natomiast michał to „jeden z pierwszych książąt” (Dn 10:13) Jezus nazwany jest jako „Król królów i Pan panów”( Ap 19:16) a michał „wielki książę”( Dn 12:1) dalej Jezus jako Bóg przyjmuje hołd od ludzi (Łk 24:52, J 5:23) i „wszystkich aniołów”( Hbr 1:6) natomiast jako jakikolwiek anioł nie może przyjmować hołdu (. Ap 19:10, 22:8,9) Bóg „wszystko poddał pod jego stopy. Ponieważ zaś poddał Mu wszystko, nic nie zostawił nie poddanego Jemu”( Hbr 2:8.) Bóg „nie aniołom bowiem poddał przyszły świat” (Hbr 2:5)Michał jest „siódmym aniołem trąbiącym” z Ap 11:15 i 1Tes 4:16. W ST nie występuje słowo „archanioł”, stąd Michał może być zaliczany do aniołów. Jezus zaś jest w ST nazwany „Bogiem Mocnym” i „Odwiecznym Ojcem’ (Iz 9:5).Po za tym pomyślmy według Pana Jezus to Archanioł Michał jak więc Jezus może zstępować z Nieba na głos archanioła i trąby Bożej w 1Tes 4:16 skoro jest według Pana michałem jest to nie możliwe.W 1Tes 4:16 jest wyraznie rozróżnienie Jezusa czyli Pana od archanioła czyli michała.Pozdrawiam i proszę od odpowiedz w tym temacie
Dan 12:1 różnie jest tłumaczone:
Biblia Warszawska: Orędownik
Biblia Tysiąclecia: Opiekun
Biblia Gdańska: książę wielki, który się zastawia za synami ludu twego
Dlatego myślę, że Michał to ktoś więcej niż opiekun. Michał w Dan 12:1 wstawia się za ludem, oręduje i opiekuje się nim. Dla mnie to jest dokładny opis misji Jezusa.
W kwestii 1 Tes 4:16 to jest to problem nieudolnego tłumaczenie. Przeczytaj drugi komentarz pod tym odcinkiem, Rafał daje dokładne tłumaczenie tego wersetu: http://cienieprzyszlosci.pl/2013/04/czy-archaniol-michal-to-jezus/#comment-10669
Komentarz jest obszerny ale z tym że tekst powinien brzmieć tak jak autor i świadkowe proponują to się nie zgodzę.Bardziej poprawnym tłumaczeniem jest takie jak zostało przyjęte i jak tłumaczy większość Biblii oprócz sfałszowanej „Biblii” świadków czyli :”Sam bowiem Pan zstąpi z nieba na hasło i na głos archanioła, i na dźwięk trąby Bożej, a zmarli w Chrystusie powstaną pierwsi” potwierdza to 2 Tes 1,7 „gdy z nieba objawi się Pan Jezus z aniołami swej potęgi”. Podam tekst 1 Tes 4,16 w tłumaczeniach różnych Biblii :Biblia Gdańska:””Gdyż sam Pan z okrzykiem, z głosem ARCHANIELSKIM i z trąbą Bożą zstąpi z nieba, a pomarli w Chrystusie powstaną najpierwej” 1Tes 4:16, następnie przekład Nowego Świata :”ponieważ sam Pan zstąpi z nieba z nakazującym wołaniem, z głosem ARCHANIELSKIM oraz z trąbą Bożą i ci, co umarli w jedności z Chrystusem, powstaną pierwsi” 1Tes 4:16. dalej Nowy Testement Grecko-Polski. Wydanie interlinearne z kodami gramatycznymi:”że sam Pan na wezwanie, na GŁOS ARCHANIOŁA i na trąbę Boga zejdzie z nieba, i martwi w Pomazańcu wstaną najpierw” 1Tes 4:16. oraz Biblia Tysiąclecia:”Sam bowiem Pan zstąpi z nieba na hasło i na GŁOS ARCHANIOŁA, i na dźwięk trąby Bożej, a zmarli w Chrystusie powstaną pierwsi” 1Tes 4:16.Jak widać powyższe przekłady różnią się oddaniem słowa związanego z archaniołem.Wydaje się że sugerowanie że fraza „z głosem archanielskim” musi oznaczać że to Jezus jest tym archaniołem jest pewnym nadużyciem szczególnie kiedy chodzi o Biblię Gdańską.Te słowa mogą mówić nam o tym że Pan przy obecnym okrzyku archanielskim się objawi. Na to też wskazują odsyłacze z Biblii Gdańskiej zamieszczone przy słowach 1Tes 4:16. Jest tam podany werset z Mt 24:31 „Pośle On swoich aniołów z trąbą o głosie potężnym” i 1Kor 15:52 „na dźwięk ostatniej trąby zabrzmi bowiem trąba umarli postaną” Tłumacz Biblii Gdańskiej jako że był Protestantem nie wyrażał poglądu że Jezus jest michałem czy archaniołem więc trudno przypuszczać żeby tak właśnie rozumiał swój własny tekst.Jak dzisiaj próbujecie to odczytać podobnie robią też Świadkowie Jehowy.Co ciekawe uwspółcześniony w 1881 r. Nowy Testament z Biblii Gdańskiej żeby nie było już żadnych wątpliwości, oddał tekst 1Tes 4:16 następująco:””Gdyż sam Pan przy okrzyku, przy głosie Archanioła i przy trąbie Bożej zstąpi z nieba, a umarli w Chrystusie powstaną pierwej” („Nowy Testament Pana naszego Jezusa Chrystusa” wyd. Trinitarian Bible Society, London).Widać więc że ten fragment oddano tak że można go odczytać i zrozumieć dosłownie tak jak sugerowałem powyżej. Zestawię jeszcze dwa teksty które omawiają to samo wydarzenie:”Sam bowiem Pan zstąpi z nieba na hasło i na głos archanioła, i na dźwięk trąby Bożej” 1Tes 4:16 „gdy z nieba objawi się Pan Jezus z aniołami swej potęgi” 2Tes 1:7. oraz „Pośle On swoich aniołów z trąbą o głosie potężnym, i zgromadzą Jego wybranych z czterech stron świata, od jednego krańca nieba aż do drugiego”.(Mat 24:3
Porównując te teksty widzimy że aniołowie mają towarzyszyć Panu Jezusowi a nie że On ma być jednym z nich.
Po za tym powtórzę się tak jak kiedyś pisałem.Pogląd że Mesjasz będzie Michałem archaniołem jest całkowicie obcy tradycji żydowskiej.Żydzi nigdy tak nie uważali. Żydzi wyparli się później Jezusa, a nie Michała. Nikt na pytania Chrystusa: „Za kogo ludzie uważają Syna Człowieczego?” i „A za kogo wy Mnie uważacie” (Mt 16:13, 16) nie odpowiada, że za Michała, co jest ciekawe. Nigdy żaden z uczniów Jezusa i Jego słuchaczy nie zwracał się do Jezusa „Michale” lub „archaniele”ale „Synu Dawida”, „Jezusie, Synu Dawida”, „Panie, Synu Dawida”, „Jezusie, Synu Boga Najwyższego”, „Jezusie, Mistrzu”, „Mistrzu”, „Panie” itd. „Mesjasz, Syn Boga żywego”, „Pan mój i Bóg mój” J 20:28. Tutaj należy się też wyjaśnienie, czemu Mesjasz w Ml 3:1 nazwany jest „Aniołem Przymierza” jak to Pan kiedyś mówił. w Biblii słowo „anioł” (angelos) jest wieloznaczne i nie musi określać niebiańskiego zwiastuna. W Ml 3:1 „aniołem” zapowiedziany jest Jan Chrzciciel, który był jednak człowiekiem (Mt 11:10, Mk 1:2, Łk 7:27).Hebrajskie i greckie terminy określające „anioła” występują też w kilku innych miejscach Pisma Świętego i nie oznaczają anioła w pełnym tego słowa znaczeniu.Np :kapłan (Ml 2:7, Koh 5:5) prorok (Ag 1:13) lud izraelski (Iz 42:19) posłowie (1Sm 11:3,4, 16:19) wywiadowcy (Jk 2:25) wysłannicy (Łk 7:24) posłańcy (Łk 9:52) Jezus jest w Ml 3:1 „aniołem” to znaczy . „Wysłannikiem Przymierza”. On jest „posłanym” jak zresztą bardzo często mówi o Nim Nowy Testament (np. J 3:17) Nauka że Jezus Chrystus -wcielony Bóg (Logos) jest archaniołem była obca wczesnemu Kościołowi i jest inną Ewangelia której Apostołowie nie nauczali.Gdy Tomasz powiedział do Jezusa „Pan mój i Bóg mój) Jezus temu nie zaprzeczył , jeśli byłby archaniołem michałem to by to powiedział.
W tym momencie zaczęła się walka o spójnik. Czy greckie „en” w tym wersecie oznacza „na” czy oznacza „z”. Ehhh, nie lubię tego typu dyskusji.
Mnie bardziej przekonuje przekład Biblii Gdańskiej. Dodatkowo wydaje mi, że jak to przetłumaczymy jako „na” to nie zaprzeczy to stwierdzenia, że to Pan ten głos trąby będzie wydawał. Mam wiele do zarzucenie Biblii Nowego Świata jednak muszę przyznać, że niekiedy jest dokładniejszym tłumaczeniem. Z tego co napisał Rafał w drugim komentarzu pod odcinkiem wynika, że ten werset rzeczywiście bardzo możliwe, że właśnie powinien być tak tłumaczony jak to ma miejsce w Biblii Noweg Świata.
Oczywiście, że Pan przyjdzie wraz z Aniołami. Proszę Cię nie insynuuj znowu, że uważam, że Jezus jest aniołem. Już myślę, że wiele razy napisałem o tym, że Jezus jest Stworzycielem a nie stworzeniem. Nagrałem 2 odcinki mówiące tylko o tym.
Świadkowie Jehowy zupełnie inaczej patrzą na kwestie Archanioła Michała: oni po prostu uważają, że Jezus jest stworzony. JA TAK NIE UWAŻAM.
Mój pogląd jest zupełnie inny. Ja uważam, że Jezus jest Stwórcą. A Michał to jedno z jego imion. Dodatkowo uważam, że słowo Archanioł nie odnosi się do żadnego anioła a do Jezusa – tego, który dał początek aniołom.
Raz jeszcze to napiszę: Jezus nie jest aniołem – z tym się zgadzamy.
Dyskusja niech się toczy wokół tego czy Michał jest Bogiem? Czy Michał to jedno z jego imion? Teorię świadków Jehowy oboje zgodnie odrzucamy.
Da radę żebyś nie zwracał się do mnie „pan”? Jakoś nie lubię tego określenia;/
Rozumiem Cię Szymon , jeśli tak uważasz i nie zamierzam Ci narzucać swojego sposobu myślenia.Ale po prostu jako Chrześcijanin nie mogę znieść gdy ktoś np.świadkowie wygadują takie bzdury o moim Zbawicielu , jest to nauka której nie głosili ani apostołowie ani nikt inny do czasu…Co do odcinków „Czy Jezus jest Bogiem ” oglądałem i są naprawdę świetne, i rozumiem też że uważasz że Jezus jest Stwórcą a nie stworzeniem i tu się zgadzamy. Wyjaśniłeś mi w co wierzysz więc do tego już się odnosił nie będę:)hah tak mogę nie zwracać się do Ciebie „pan” choć przeważnie tak pisze z grzeczności do drugiej osoby , ale rozumiem że możesz tego nie lubić , sam zresztą tez nie lubię jak ktoś tak do mnie mówi.Więc dobrze, napisałeś że Jezus jest Stwórcą a Michał to jedno z Jego imion.Co ciekawe Jezus nigdzie nie nazywał Siebie, ani nie utożsamiał z postacią Michała ani nie kazał się tak nazywać , nigdzie też nie mamy wzmianki że Jezus będzie nosił imię Michał wręcz przeciwnie imię Jezus to Jego jedyne imię.Posiada bardzo wiele tytułów bo ponad 200 ale żadne to nie Michał , czyżby Bóg zapomniał o tym ? To Jezus posiada Boskie tytuły i posiada Boskie przymioty, ale nigdzie nie są one przypisane Michałowi.Wrócę jeszcze co do tego tekstu o „głosie archanielskim” według mnie warto też zwrócić uwagę na słowa św. Pawła: „Choćbym mówił językami ludzi i aniołów, a miłości bym nie miał …” (1 Kor 13:1) czy mówiący językami ludzkimi i anielskimi byłby zarówno człowiekiem, jak i aniołem? nie oczywiście że nie , chodzi o to że jeśli cała siła dowodowa spoczywa na tym wersecie to dla mnie nie jest to przekonujące, delikatnie mówiąc. Przypomnę że archanioł Michał absolutnie nigdzie ani pośrednio ani bezpośrednio nie jest nazywany Panem i Bogiem, ani nie posiada przymiotów prawdziwego Boga, a Jezus to wszystko posiada, i nie jest to jakichś jeden wątpliwy werset, ale liczne wersety, zresztą sam wiesz Szymonie bo przedstawiałeś to w odcinkach „czy Jezus jest Bogiem” Co też ciekawe Jezus po wstąpieniu do nieba sam przedstawia się Pawłowi jako Jezus, a nie Michał:”JA JESTEM JEZUS, którego ty prześladujesz”(Dz 9:5)Pozdrawiam 🙂
Zgadza się, ta sprawa nie jest jasno wyłożona w Biblii. Ja po prostu po przeanalizowaniu wersetów odnoszących się do Michała doszedłem do wniosku, że jego cechy pasują jedynie do Jezusa. Któż inny jak nie Jezus mógł spierać się z szatanem o ciało Mojżesza? (Judy 9). Kto przewodził walce w niebie ze smokiem? Jakieś stworzenie czy sam Bóg, Jezus Chrystus? (Obj 12:7). Żadne stworzenie nie może orędować za nami, Jezus jest jedynym pośrednikiem. (Dan 12:1, 1 Tym 2:5).
Zdaje sobie sprawę, że ta sprawa nie jest w Biblii wyłożona wprost. Uważam również, że rozumienie tego zagadnienia nie jest potrzebne nam do zbawienia. Jest to zagadnienie dotyczące natury Boga a w tej kwestii jedynie Duch Święty może nas oświecić co do słuszności jednej lub drugiej teorii. Z tego też względu chciałbym zakończyć tę dyskusję. Nie musisz się o mnie martwić bo jak zauważyłeś ja wierzę całym sercem, że to nasz Stworzyciel umarł za nas na krzyżu więc moje zbawienie jest zabezpieczone w Nim:) Dziękuję za troskę:)
ZERUBARIEL
POWTÓRNE PRZYJŚCIE JEZ-U.S.A. CHRYST-U.S.A.-!
http://www.ZERUBARIEL.com
APOKALIPSA 3:12
Nowe Imię moje, #ZERUBARIEL
K0CHAM BARDZ0 M0CN0 JEH0WE B0GA
GDYZ JA ZERUBARIEL JESTEM JEH0WY B0GA
UK0CHANYM SYNEM KT0RY BYL JEZUSEM A
TERAZ P0WR0CIL TU NA TE ZIEMIE DRUGI
RAZ P0D N0WYM IMIENIEM JAK0 ZERUBARIEL
ABY D0K0NCZYC DZIELA MEG0 0JCA JEH0WY
B0GA KT0RE R0ZP0CZALEM JAK0 JEZUS
CHRYSTUS NAZYWANY CIESLA Z NAZARETU
NAT0MIAST TERAZ JESTEM 0FICEREM
0PERACYJNYM Z JEDN0STEK SPECJALNYCH
JEH0WY B0GA P0D N0WYM IMIENIEM JAK0
ZERUBARIEL KT0RY W IMIENIU JEH0WY B0GA
BEDZIE SPRAW0WAL WLADZE NAD CALYM
SWIATEM WRAZ ZE STU CZTERDZIEST0MA
CZTER0MA TYSIACAMI WSP0LKR0L0W
PRZE0BRAZAJAC CALA TE KULE ZIEMSKA W
RAJSKI 0GR0D UTRAC0NY PRZEZ ADAMA I
EWE GDZIE JUZ NIKT NIE BEDZIE CH0R0WAL
STARZAL SIE ANI UMIERAL A ZMARLI NA GL0S
SYNA CZL0WIECZEG0 ZERUBARIELA W IMIENIU
JEH0WY B0GA P0WSTANA W N0WYCH CIALACH
D0 ZYCIA WIECZNEG0 TU W RAJSKICH
WARUNKACH NA TEJ PIEKNEJ 0CZYSZCZ0NEJ
RAJSKIEJ ZIEMI ABY JUZ NIGDY WIECEJ NIE
STARZEC SIE NIE CH0R0WAC ANI WIECEJ NIE
UMIERAC WIELBIAC JEH0WE B0GA CALYM
SW0IM SERCEM PRZEZ CALA WIECZN0SC
ZAWSZE BEZ PRZERWY I T0 BEZ K0NCA A
SAM JEH0WA B0G BEDZIE WSZYSTKIM
SW0IM STW0RZENI0M ANI0L0M LUDZI0M
I ZWIERZET0M BARDZ0 ALE T0 BARDZ0
M0CN0 BL0G0SLAWIL ROZTACZAJAC NAD
NIMI BARDZ0 0GR0MNA I WYJATK0WA
0PIEKE ABY SWIETE IMIE JEH0WY B0GA
BYL0 WIELCE UWIELBI0NE P0NAD
WSZYSTKIE UWIELBIENIA I WYWYZSZ0NE
P0NAD WSZYSTKIE WYWYZSZENIA P0 CZAS
NIEZMIERZ0NY NA ZAWSZE WIECZNIE I T0
BEZ JAKIEG0K0LWIEK K0NCA GDYZ SAM
JEH0WA B0G W P0STACI SWEG0
UK0CHANEG0 SYNA BYLEG0 JEZUSA
CHRYSTUSA A DZISIEJSZEG0 ZERUBARIELA
BEDZIE PRZEBYWAL TU NA TEJ 0CZYSZCZ0NEJ
PIEKNEJ RAJSKIEJ ZIEMI Z R0DZAJEM
LUDZKIM PRZEZ CALA WIECZN0SC B0 SAM
JEH0WA B0G W P0STACI ZERUBARIELA
BEDZIE ZAWSZE Z LUDZMI NA TEJ CZYSTEJ
PIEKNEJ I SWIETEJ ZIEMI KU ICH WIECZNEMU
WIELKIEMU WRECZ 0GR0MNEMU SZCZESCIU
TW0RZAC MILIARD0WE D0SK0NALE BARDZ0
SZCZESLIWE I SWIETE NIEK0NCZACE SIE
SP0LECZENSTW0 P0D N0WA NAZWA JAK0
DZIECI JEH0WY B0GA SCISLE TAJNA AKCJA
CZAS ZER0 ZACZYNAC ZADYME NA CALY
SWIAT MY NAME IS ZERUBARIEL I AM AN
0FFICER IN THE SPECIAL F0RCES
0PERATING F0R JEH0VAHS G0D
http://www.ZERUBARIEL.com
CO TO ZA HEREZJE I KŁAMSTWA NA TYM BLOGU SĄ, JAKI ARCHANIOŁ MICHAŁ TO BÓG JEZUS JAHUSZUAH ?!!!!! CO ZA BLUŹNIERSTWA, to nauka MASONERII TO ANTYCHRYST ta fałszywa nauka michał to zwykły aniołek stworzony jeden z wielu archaniołów , co za brednie I KŁAMSTWA SĄ TU PISANE ludzie za te BLUŹNIERSTWA staniecie przed sędzia BOGIEM JEZUSEM !!! Stwórcą !!!!!
A może zamiast krzyczeć przestudiuj temat dokładnie z Biblią?
Przecież to Archaniol Michał jest biblijnym barankiem, który gładzi grzechy świata, to przecież napisane jest czarno na białym, napewno nie jest nim Jezus Krzyżownik i to jedno z największych nieporozumień. W Objawieniach Jana nie na mowy o Jezusie i Marii, Niewiasta obleczona w dwanaście gwiazd to przecież Oblubienica Baranka czyli Michała a my świętujemy gody, gody bo Baranek bierze ślub. Znak na niebie to 23/24 września raczej 2017 rok, obleczona w 12 gwiazd pod stopami księżyc nad głową słońce ponieważ to rownonoc, symbolicznie a moze dosłownie jest Ona równa Archaniolowi Michałowi wydaje być brzemienna bo słońce ze znaku Panny wchodzi w znak wagi. Ponad to pamiętajcie, że biblijne proroctwa muszą być zmienne ponieważ trudno, żeby Michał stał obojetnie podczas gdy szatan chce atakować jego żonę i dziecko ksiega Izajasza: zazdrosna miłość Pana Zastępów to uczyni a dadzą mu na Imię Emmanuel, skąd pomysł, żeby Panem Zastępów był Jezus nie Michael Pan Zastępów to Pan Zastępów.
Czytałam też jak ktoś udowadnial ( temat symbolika biblijna), że „apokalipsa” nawet mówi o dacie ur. Oblubienicy Baranka 24. 04 tak kwiecień Michał ponoć też przyszedł na świat w kwietniu stąd Ojciec czule nazywa go Barankiem. Poprostu tłumaczenia i błędy, przekłady, oraz nazbyt zmodywikowaly oryginalny tekst.
Krótko baranek to Michał, Niewiasta to jego Oblubienica, ukochana, Babilon to USA a ciekawostka Syjon wskazuje na Polske tu sobie doczytajcie i doszujajcie o glorii i ważnej roli Polski i Rosji w przekazach proroctw i przekazów.
To bardzo ciekawy temat.
Jezus nie jest Bogiem ale napewno jest Jego synem jak i Ty i nie jest Stwórca ale niewątpliwie tworzył piękne dzieła, piękne sieci w które mógłbyś wpaść gdybyś tylko chciał, zrozumiał słowa: przyszedłem kochać a nie współnienawidzić.
@Abigail jest wiele proroctw dotyczących Mesjasza jako męczennika i wszystkie one wskazują na Jezusa. Zobacz mój odcinek „Znaleźliśmy Mesjasza”: http://cienieprzyszlosci.pl/2011/01/znalezlismy-mesjasza/
W kwestii tego czy Jezus jest Bogiem polecam zobaczyć te dwa odcinki:
http://cienieprzyszlosci.pl/2011/07/czy-jezus-jest-bogiem/
http://cienieprzyszlosci.pl/2012/06/czy-jezus-jest-bogiem-cz-ii/
Zobaczysz jak Biblia się przed Tobą otworzy:)
Czy wy adwentyści uważacie Jezusa za Boga czy nie ? Czy Jezus jest Bogiem a jeśli tak to jakie są tego dowody w Biblii?
POWTÓRNE PRZYJŚCIE JEZ-U.S.A. CHRYST-U.S.A.-!!!!!!!
.
Ten, KTÓRY PISZE DO CIEBIE JEST TYM, O
KTÓRYM JEST ,,MOWA’’ W PISMACH -!!!!
.
JESTEM PO CZĘŚCI CZŁOWIEKIEM, A PO
CZĘŚCI ******* ANIOŁEM *******-!!!!
.
OK. 2,000 LAT TEMU BYŁEM CIEŚLĄ Z
NAZARETU NAZYWANY JEZUSEM
CHRYSTUSEM- !!!!!!!
.
POWRÓCIŁEM POD NOWYM IMIENIEM JAKO
ZERUB-ARIEL -!!!!!!!
.
******* ZERUBARIEL, BIBLIA, JEHOWA BÓG *******
***** POWRÓT JEZ-U.S.A. CHRYST-U.S.A. *****-!!!!!!!
.
BYŁEM CIEŚLĄ Z NAZARETU, POWRÓCIŁEM
POD NOWYM IMIENIEM JAKO
**** ZERUB-ARIEL **** –!!!!!!!
.
**** APOKALIPSA — OBJAWIENIE 3:12 ****
12„– ‚Zwyciężającego uczynię filarem w
świątyni Boga mojego i na pewno już z niej
nie wyjdzie, i napiszę na nim Imię Boga mojego
i Imię miasta Boga mojego, nowej Jerozolimy,
która zstępuje z nieba od Boga mojego, i
nowe Imię moje ******* ZERUB-ARIEL *******.
.
http://www.ZERUBARIEL.com
.
*************************
.
BYŁEM JEZUSEM CHRYSTUSEM POWRÓCIŁEM
POD NOWYM IMIENIEM JAKO
***** ZERUBARIEL *****-!!!!!!!
POWRÓT JEZ-U.S.A. CHRYST-U.S.A.-!!!!!!!
.
http://www.ZERUBARIEL.com
.
**** APOKALIPSA — OBJAWIENIE 3:12 ****
12„– ‚Zwyciężającego uczynię filarem w
świątyni Boga mojego i na pewno już z niej
nie wyjdzie, i napiszę na nim Imię Boga mojego
i Imię miasta Boga mojego, nowej Jerozolimy,
która zstępuje z nieba od Boga mojego, i
nowe Imię moje ***** ZERUB-ARIEL *****.
.
http://www.ZERUBARIEL.com
ZERUBARIEL
POWTÓRNE PRZYJŚCIE JEZ-U.S.A. CHRYST-U.S.A.-!
http://www.ZERUBARIEL.com
APOKALIPSA 3:12
Nowe Imię moje, #ZERUBARIEL
K0CHAM BARDZ0 M0CN0 JEH0WE B0GA
GDYZ JA ZERUBARIEL JESTEM JEH0WY B0GA
UK0CHANYM SYNEM KT0RY BYL JEZUSEM A
TERAZ P0WR0CIL TU NA TE ZIEMIE DRUGI
RAZ P0D N0WYM IMIENIEM JAK0 ZERUBARIEL
ABY D0K0NCZYC DZIELA MEG0 0JCA JEH0WY
B0GA KT0RE R0ZP0CZALEM JAK0 JEZUS
CHRYSTUS NAZYWANY CIESLA Z NAZARETU
NAT0MIAST TERAZ JESTEM 0FICEREM
0PERACYJNYM Z JEDN0STEK SPECJALNYCH
JEH0WY B0GA P0D N0WYM IMIENIEM JAK0
ZERUBARIEL KT0RY W IMIENIU JEH0WY B0GA
BEDZIE SPRAW0WAL WLADZE NAD CALYM
SWIATEM WRAZ ZE STU CZTERDZIEST0MA
CZTER0MA TYSIACAMI WSP0LKR0L0W
PRZE0BRAZAJAC CALA TE KULE ZIEMSKA W
RAJSKI 0GR0D UTRAC0NY PRZEZ ADAMA I
EWE GDZIE JUZ NIKT NIE BEDZIE CH0R0WAL
STARZAL SIE ANI UMIERAL A ZMARLI NA GL0S
SYNA CZL0WIECZEG0 ZERUBARIELA W IMIENIU
JEH0WY B0GA P0WSTANA W N0WYCH CIALACH
D0 ZYCIA WIECZNEG0 TU W RAJSKICH
WARUNKACH NA TEJ PIEKNEJ 0CZYSZCZ0NEJ
RAJSKIEJ ZIEMI ABY JUZ NIGDY WIECEJ NIE
STARZEC SIE NIE CH0R0WAC ANI WIECEJ NIE
UMIERAC WIELBIAC JEH0WE B0GA CALYM
SW0IM SERCEM PRZEZ CALA WIECZN0SC
ZAWSZE BEZ PRZERWY I T0 BEZ K0NCA A
SAM JEH0WA B0G BEDZIE WSZYSTKIM
SW0IM STW0RZENI0M ANI0L0M LUDZI0M
I ZWIERZET0M BARDZ0 ALE T0 BARDZ0
M0CN0 BL0G0SLAWIL
http://www.ZERUBARIEL.com
Bardzo ciekawe tę dyskusje. Ludzie zastanawiają się czy Jeszua to Michał, Archanioł czy Bóg. Czy preegzystowal czy nie.
A nikt nie pomyśli nawet skąd nauka o Trójcy…
To dopiero zagadka…
Słowo Trójca nigdy w Biblii nie pada a mimo to wszyscy (prawie) nie mają problemu żeby to zaakceptować.
Pewnie gdyby Cesarz Konstantyn w 300 roku powiedział: Jezus to Archanioł Michał (lub nie). Tak macie przyjąć bo ja tak mówię – to wszyscy by teraz się oburzali jakby ktoś twierdził inaczej, a szczególnie tzw. świat chrześcijański (trynitarny) z KRK na czele…
Warto to przemyśleć.
Wszystkiego dobrego!